13 במאי 2014

כתבת קיץ 2 בסדרה: מסננים את השמש


כרמל פלג

אני כזו. צדה נמשים. זה עניין משפחתי- גנטי ובחיי שאני משתדלת לשמור על העור מפני חשיפה מזיקה אל השמש כמה שאני רק יכולה. הילדים שלי, לעומתי, אמנם עדיין לא צדים נמשים, אבל נדמה כאילו נולדו בכלל בדרום אמריקה; הבונבונים שלי שזופים, אוהבים את המים ורק תעמיסו עליהם ויטמין D.

כמי שנולדה בחודש קייצי במיוחד, אני אוהבת את הקיץ מאוד. בקיץ פורחת וזורחת  וסובלת מאוד בחורף. מקור ומדכאון קל. בכל מקרה, חשבתי שמאחר והנסיון שלי עם תכשירי הגנה כאלה ואחרים מפני השמש הוא רב שנים ורב סוגים ומינים, החלטתי לרכז כאן עבורכם לכם את התכשירים המוצלחים בהם נתקלתי ובהם עשינו שימוש, אני ובני ביתי, על מנת שתוכלו להחליט- מהו התכשיר שיהיה זה שיצמד הקיץ אל העור שלכם:

UV BALANCE, הינו תקן חדש אותו קבע משרד הבריאות לאחרונה, בו על כל החברות המייצרות תכשירי הגנה לעמוד. התקן קובע כי על התכשיר לספק הגנה רחבה יותר מפני קרני הUVA ויחד עם זאת לספק הגנת מאוזנת מפני קרני ה-UVA וה-UVB גם יחד, באותו התכשיר. התקן הנוכחי מחייב את ייצרני התכשירים לספק מידע לגבי רמת הSPF כשהיא מתייחסת לקרני הBA בלבד וזאת מבלי להתיחס לקרני הUVA.  כעת, ברכישת תכשירים המציינים את שני הפרמטרים הללו, תוכלו להיות בטוחים שאתם מכוסים בטווח הרחב ביותר שרק ניתן, מפני הקרניים המזיקות.

(UV- הינה קרינה אולטרה סגולה. הUVA הינם קרניים בטווח ארוך והUVB הינן קרניים בטווח בינוני. על פי ויקיפדיה, כ-99% מהקרינה העל-סגולה המגיעה אל כדור הארץ הינה זו של הטווח הארוך מן הסתם).



 
SUN DAILY
סדרת מסנני הקרינה החדשה של לייף, מבית סופר-פארם
SUN DAILY של לייף, מבית סופר-פארם, הינו המותג הראשון ליישם את חוקי התקן החדש ולציין על גבי האריזות המחודשות של תכשירי ההגנה את גובה הSPF. התכשיר, בעל מרקם סופר עדין וקליל, כזה שניתן למרוח אותו על בסיס יום יומי מבלי שהילדים (בעיקר אלה הרגישים למגע), יצרחו ויתעוותו בכל בוקר מחדש כשהם מגרדים ומשפשפים את הגוף בהיסטריה.
התכשירים בסדרה נעימים למגע על העור, בעלי גוון שקפקף, כזה שמאפשר מריחה בטוחה גם כשאת ממהרת לפגישה ולא רוצה להראות כאילו שהיא תקועה לך בין הרביצה בים ובין השכשוך בבריכה. בסדרה מגון רחב של תכשירים; קרמים, תחליבים וגם ספריי לקטנטנים שניתן להתיז בצורה אחידה לכיסוי מושלם. 39.90-89.90 ש"ח 




מורז צמחי מרפא
אני נשארת נאמנה למה שטוב
MORAZ צמחי מרפא הינה חברה שאני מכירה היטב: עושה שימוש קבוע במוצריה, בעיקר במוצרי השיער המצוינים שלה וגם הפעם- הם לא איכזבו. סדרת SUN SAVER של המותג הישראלי מבוססת על צמחי מרפא מסוג פוליגונום ושמן אובליפיחה, המסייעים לשיקום העור הפגוע ולהחייאתו. הפוליגונום, צמח המשמש כבסיס עיקרי לכל תכשירי החברה, ידוע בסגולות המרפא הייחודיות שלו והוא מסוגל לנטרל רדיקלים חופשיים ולהרגיע את העור גם במקרי כוויות מהשמש, כתמי שמש ואפילו מעכב את התפתחות הקמטים והזדקנות העור. בתכשירי ההגנה שבסדרה, משולב הרכב ייחודי של מסנני קרינה המבוסס על שילוב של מולקולות Tinosorbâ הרשום כפטנט ו- Uvinol T-150. מסננים אלו אינם מתפרקים בעת חשיפה לשמש או למים ובכך הם מספקים לעור הגנה מירבית יציבה בעת החשיפה לקרינת השמש, מים וזיעה. מסנני הקרינה בסדרה שומרים על רמת SPF גבוהה וקבועה לאורך זמן בעת השימוש על העור ויעילותם אינה יורדת אפילו לאחר תקופת אחסון ממושכת! מעבר לכל זה, התכשיר בעל ניחוח מרענן, המרקם שלו מאוד עדין ולא שמנוני. הוא נספג מעולה בעור וגם כאן, אין סימנים לאחר המריחה. בסדרה ניתן להשיג מגוון מוצרים: הגנה לעור בהיר מאוד, הגנת תינוקות, הגנה ייעודית לעור הפנים וכדומה. החלמ- 69.90 ועד 99.90 ש"ח בהתאם לגודל האריזה. 

תכשיר ייעודי להגנה באיזור השפתיים
סבוקלם
סבוקלם כבשו אותי עם מוצר מצויין ייעודי לאיזור בעייתי ורגיש במיוחד: השפתיים. ברוב המקרים איננו נותנים את הדעת לחשיבות ההגנה באיזור כל כך עדין זה, ועד שלא מתחילים להופיע החריצים והקמטוטים סביבן, השפתיים לא זוכות ליחס הראוי להן; Lip Perfector של SEBOCALM הינו מוצר משלים משובח במיוחד: הקרם מסייע בהפתחתת הקמטים שמסביב לשפתיים ואף תורם למניעת היווצרותם. הקרם במקרם כזה שמשרה ביטחון גם על הסקפטיות שביננו, מבוסס על תרכובת ייחודית המועשרת בשנים ותמציות צמחים, בניהם חמאת שיאה, ויטמין אי ודונליאלה- המגנה מפני הרדיקאלים החופשיים ומונעת את ההזדקנות המוקדמת של העור. המוצר הזה, כמו שאר המוצרים של החברה- הינו היפואלרגני שנבדק דרמטולוגית עבור בעלי עור רגיש. יש למרוח את הקרם-המשחתי בעדינות סביב השפתיים ועליהן כמו שפתון רגיל, ולעסות בקלילות. כעבור כשלוש דקות, ניתן גם למרוח שפתון רגיל ולא לפגוע בשגרת הטיפוח והאיפור היומית. המחיר- 81.50 ש"ח. 





סקין גארד
כל כך נוח להשתמש!
סדרת INVISIBLE של סקין גארד, מבית קרליין, מתייחדת אף היא בכך שאינה מותירה על העור אף לא סימן לבן אחד והמרקם של התכשירים בה הוא קל עד מרחף. הסדרה כוללת שלושה מוצרים: ג'ל הגנה שקוף לפנים SPF30, כשמו כן הוא; בעל מרקם ג'לי (יש שלא יאהבו את התחושה הדביקה בהתחלה אבל היא נעלמת כהרף עין ). הג'ל מכסה את העור ומצנן אותו קלות, מעניק בוסט של רעננות שיכולה לתרום רבות גם במקרים בהם העור צרוב או מגורה מחשיפה לא מבוקרת אל השמש. התכשיר נטול שומן והינו היפואלרגני. הוא מתאים לכל סוגי העור ולא מכיל פראבנים. עמיד במים ובזיעה ואינו מבושם כלל. מושלם לשימוש על עור הפנים. 69.90 ש"ח. עוד בסדרה, שלושה תרסיסי הגנה שקופים אף הם המיועדים לשימוש על הגוף: תרסיסי SPF30, SPF50 ותרסיס SPF50KIDS). גם כאן מדובר בתכשירים שאינן מכילים פראבנים ומושלמים לשימוש על עור רגיש ועדין. העובדה שמדובר בתרסיסים מסיעת בפיזור אחיד של החומר ובנוחות שימוש רבה. 59.90-69.90 ש"ח. 








לנקסטר
מרקם פשוט מושלם לילדים

Lancaster sun for kids - Wet skin application, סדרת תכשירי הגנה מפני השמש של חברת הקוסמטיקה לנקסטר, משיקה הקיץ מוצר הגנה ייעודי עבור ילדים שהוא מהפיכה של ממש! התכשירים מבוססים על טכנולוגיית WET SKIN, כלומר- ניתן לעשות בהם שימוש מיידי גם על עור רטוב- ומידת האפקטיביות של התכשיר על העור תשמר אפילו כאשר הילד ימרח את עצמו קודם בחול!

מדובר בפתרון אידיאלי לילדים כמו אלה שלי, שלא יוצאים לדקה מהמים (אלא אם אני משמיעה איומי עזיבה) ועצם זה שמדובר ב-SPF50 עבר עושה לי רגוע. התכשירים בסדרה הזו מועשרים בפרו ויטמין B5 ובלחות והודות לטכנולוגיה החדשנית, המרקם של התכשיר נמרח היטב גם כשהעור רטוב וזאת מבלי שאפקטיביות ההגנה מפני הקרניים המזיקות תפגם מדובר פה בבשורה אמיתית בעיקר עבור הורים לילדים כמו שלי וגם עבור אלה שעוסקים בספורט. בסדרה קיים קרם הגנה במחיר 109 ש"ח והספריי המצויין בו עשינו שימוש, עולה 109 ש"ח גם כן.




דמי מייק אפ של מוניקה פכטר
ייעודי למי שעוברות טיפולי אנטי-אייג'ינג
SUN BLOCK 45 demi make up מבית מוניקה פכטר, הינו מקדם הגנה שלא רק מספק סינון נרחב של קרני השמש, אלא שגם מרגיע, מלחח ומצוייד בגון טבעי המדמה מייק אפ לכיסוי מושלם ואחיד של העור. התכשיר, מסדרת AGE DEFENSE, מכיל מיצוי פרח האלבה נימפאה (שושנת מים) הידועה בתחום הטיפוח הודות לכך שהינה מסוגלת לספוח לחות, לשמר אותו וללכוד אותו היטב בתוף העור לזמן ממושך. יחד עם מיצוי אלווה להרגעת העור, מדובר במקדם הגנה מוצלח ביותר שכן הוא מכסה את ההגנה הן מפני קרני הUVA והן קרני הUVB והוא מכיל אנטי אוקסידנטים וויטמין E. התכשיר אינו מכיל חומרים משמרים (פראבנים) ומיועד גם לעור עדין מאוד. ייחודו של התכשיר בכך שהוא מתאים לשימוש גם לאחר טיפולים אגרסיביים על העור, כמו למשל טיפולי הפילינג והמיזותרפיה – המשוייכים לקבוצת טיפולי האנטי-אייג'ינג. נשים שנמצאות בעיצומם של טיפולים אלה, יכולה ליהנות גם מהגנה מושלמת מפני השמש, הודות לתכשיר שייטיב עם עורה. גם עורות פגועים הסובלים מאקנה ודלקות ימצאו בתכשיר זה פתרון מושלם.

מדובר בתכשיר שהינו פרי פיתוחה של הקוסמטיקאית הפרא-רפואית הוותיקה מוניקה פכטר, שהינה דרמטפיסטית מומחית לבריאות העור ובעלת מרכז לאסתטיקה רפואית בעיר רעננה. התכשיר נעים למגע עם העור ומומלץ לשימוש מגיל 15 ומעלה. 150 ש"ח. להזמנות:
09-745-0172

קליס ניו יורק
שניים באחד. מושלם!

Ultra Light Daily UV Defense של Kiehl's מדובר למעשה בקרם לחות יומי אשר מכיל מקדם הגנה SPF50 כבר באותה הנשימה. התכשיר מעניק לעור בוסט רציני של לחות ובזכות ריכוז גבוה של מססני קרינה מסוגים UVA ן-UVB, הוא גם מונע את פגיעת העור מפני הקרניים המזיקות. לקרם מרקם עדין ואוורירי , הוא נמרח בקלות וגם נספג בקלות בתוך העור ואני מצאתי בו בסיס מושלם גם לאיפור שלי. התכשיר עדין כל כך ולכן קל להשתמש בו על בסיס יומי ועצם זה שמדובר בקרם יום לפנים, הופכת את המשימה לפשוטה ושגרתית בהחלט. 195 ש"ח וניתן להשיג בחנות המותג בקניון רמת אביב בלבד. שווה את המאמץ. 








פבוניה בוטניקה
יקר? שווה כל אגורה

SPF30- Hydrating Sunscreen של פבוניה בוטניקה התכשיר, של החברה האמריקאית המוצלחת, הינו חלק מסדרת מוצרים בשם SUN LINE ומכיל מינראלים להגנה מפני השמש, ויטמינים מהדוגים E ו-C, קומפלקס של ויטמין B ואפילו ניתן למצוא בו תה ירוק, ג'ל אלוורה וורד צרפתי. אולהלה.
התכשיר מגיע במרקם תחליבי, נעים למגע עם העור ולא שומני. הוא נמרח בקלות ונספג די מהר, בעל אמולסיה הומוגנית קלילה וניחוח מרומז ונעים.
הרכבו של התכשיר מייחד אותו בכך שהוא מכיל רכיבים אשר סופחים את קרני השמש אליהם ובכך מונעים נזקים העלולים להיגרם כתוצאה מחדירת הקרניים לעור. רכיבים אלו הנם מינרלים טבעיים שאינם גורמים לעור גירויים ורגישויות כמו השימוש במסנני קרינה כימיים. מדובר בתחליב שלא יוצר תחושה דביקה על העור, הוא מכיל חומרים נוגדי חמצון המגנים מפני רדיקלים חופשיים ומהווים תוספת להגנה הבסיסית של התכשיר. סגולותיהם של האלוורה המצננת והתה הירוק המסייע בהרגעת העור הדלקתי ידועים ומוכרים לכל- אך לצידם מככב הוורד הצרפתי, המעניק את ריחו העדין והמרומז לתכשיר, כך שיחד עם הרגעת העור, מדובר בעסקה מצוינת.

249 ש"ח ל150 מ"ל. יקר, אבל, איכותי בטירוף. להשיג בעדן טבע מרקט ובחנויות טבע מובחרות.

תכשיר ההגנה החדש של ד"ר קליין
עמיד במים
אגב, מסתבר שגם המנתח הפלסטי ד"ר דב קליין הוציא לאחרונה תחת ידו תכשיר הגנה ייעודי לעוסקים בספורט ימי, שעמיד בפני מים ואשר מכיל, בין היתר, מינרלים מים המלח. "SUNSPORT SPF 50". התכשיר מאושר על ידי משרד הבריאות הישראלי ועבר בהצלחה בדיקות דרמטולוגיות. הוא מסנן את קרני הUVA וה-UVB והוא מתאים לכל סוגי העור ולכל הגילאים. הקרם מסייע בהיווצרות כתמי שמש והיפר-פיגמנטציה ותורם להאטת הזדקנות העור. בניגוד לשאר התכשירים שנדבדקו, התכשיר הזה כן מותיר על העור שכבה לבנה דקיקה המוכיחה כי נעשה שימוש במקדם הגנה, אולם הוא אינו דביק או שומני בתחושה שהוא מותיר על העור. 83 ש"ח ל50 מ"ל. ניתן להשיג אצל הקוסמטיקאיות העושות שימוש בשיטת דב קליין. 










ההיה והנזקים של השמש כבר מאותתים על הפנים שלכם, כדאי שתשקלו בחיוב פתרון אסתטי באדיבותה של קרן הלייזר.

חברת Care Laser, מציעה טיפול הסרת כתמים העושה שימוש בטכנולוגיית קרן לייזר אלכסנדריט ובהתמדה בטיפול, תוכלו להפרד לתמיד מכתמי השמש, הגיל והפיגמנטציה שעל פניכם!
במסגרת הטיפול, מכשיר ה- GentleLase מכוון לייזר ישירות לתוך הפיגמנט הכהה שבעור וגורם להרס טוטאלי שלו, זאת מבלי לגרום כל נזק לרקמה שסביבו. הטיפול מתאים לכל מי שסובל מכתמי שמש, כתמי גיל ובעלי כתמים "חדשים" על העור ( שגילם עד שנה).
השימוש בטכנולוגיות לייזר ובטכנולוגיות אור אחרות הוכחו כבטיחותיות ביותר עבור טיפולים רפואיים וקוסמטיים כבר שנים רבות.
כשניגשתי עם הנמשים שלי לפגישת ייעוץ, הוסבר לי שככל שאקדים תרופה למכה, אך יטיב איתי הטיפול- מאחר ולנמשים, כך הוסבר לי, גישה חברותית למדי; הם נוטים לחבור זה לזה ובסופו של דבר להפוך לכתם-נמש אחד גדול ולא מאוד חינני על הפנים.  אני חייבת להודות שעל אף שהוסבר לי באופן מאוד חד משמעי שתוצאות הטיפול משתנות בהתאם למאפייני כל מטופל, הרגשתי שאני בידיים טובות ואמינות ואני בטוחה שאת הטיפולים להעלמת כתמי הפנים שלי, אתחיל בחורף שיבוא עלינו בעוד כמה חודשים לטובה.


תשמרו עליהם. ועל עצמכם
(התמונה באדיבות ליין מוצרי ההגנה של לנקסטר)
לסיומת טיפים להתמודדות עם כוויות שמש, באדיבותו ד"ר רונן גלזינגר אשר שימש בעבר כמנהל יחידת הכוויות בביה"ח סורוקה:

1.      יש לשמור על הכוויה מוצלת עד שתחלים. כל חשיפה לשמש רק תגביר את חומרת הכוויה ואת הכאב הנלווה לה.
2.       עשו אמבטיה קרירה (לא קרה) או הניחו בעדינות רטיות לחות וקרירות על העור כדי להקל על כאבים ולהעלים את נקודת החום האיזורית.
3.      מרחו ג'ל אלוורה על הכוויות. הוא מצוין להקלה של הכאב בכוויות שמש ואף מסייע לעור להחלים מהר.
4.      יש למרוח על האיזור קרם לחות באופן נקודתי על מנת להזין את האיזור ולהפחית בו את הנפיחות.
5.      במקרים של כוויה חמורה המלווה בהופעת שלפוחיות קראו לרופא. בזמן ההמתנה לרופא, ניתן לכסות את אזורי הכוויות במגבות רטובות במים, מה שיקל על הכאב. חשוב מאוד: לא לגרד, לא לפוצץ או למעוך את השלפוחיות, שכן הן עלולות להזדהם בקלות ולהפוך לצלקות.


שתו הרבה מים, כסו בשרוולים ארוכים כשאפשר, ואל תשכחו להיות חכמים בשמש. כי זה באמת חשוב.

שלכם,
כרמל 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה