1 בספט׳ 2012

קינוח ללא גלוטן וסוכר: פודינג אורז קל להכנה

מי שמכיר אותו יודע שאני כבר 10 חודשים בדיאטה נטולת סוכר וגלוטן.
אינני מאלו שמשתעבדים לדיאטה בדרך כלל, ומסתדרת עם מה שיש. מי שמכיר אותי יודע שאני אוהבת לבשל ולהכין אוכל, אבל אינני טובה במאכלים מורכבים. אוהבת שהכנת האוכל תהיה פשוטה, לא תובענית, ללא צורך בשמיניות באוויר.
ככזו חיפשתי מתכון חביב שעונה על צרכי התזונה שלי. מצאתי אחד כזה איפשהו באינטרנט ולאחר מספר נסיונות שדרגתי אותו בדרכי. התוצאה: מתכון פשוט שטעים אפילו למי שאינו מתחבר למאכל הזה בדרך כלל, ופתרון מעודן ומופלא לעמיתי דוגלי התזונה נטולת הגלוטן והסוכר ונגמלי מכון אברהמסון מסוכר וגלוטן.

המצרכים:

2 כוסות חלב (אפשר גם חלב קוקוס או סויה)
2.5 כוסות מים
3/4 כוס אורז לבן עגול (שמתאים לסושי או ריזוטו)
3/4 כוס קוקוס
1/2 כוס סוכר פירות (או רגיל מי שצורך סוכר)
תמצית וניל איכותית (או סוכר וניל למי שצורך סוכר)
מיץ מ 1 לימון (חובה - במקרה זה השתמשתי בליים)

לתיבול (אופציונאלי): 

קינמון/אגוז מוסקט

לקישוט: 

דבש/סילן ללא סוכר/סירופ מייפל טבעי
אגוזי מלך

אופן ההכנה (מודגם בתמונות):

לחצו על התמונה להגדלה


שימו בסיר רחב את האורז, החלב, המים, הסוכר, הקוקוס והוניל, ובשלו על אש קטנה.
(אני אוהבת להשתמש בפלטה).

לאחר שהאורז ספג את הנוזלים והגיע למלוא נפחו (בסיר אמורים להישאר עוד נוזלים)
הוסיפו את מיץ הלימון (במקרה שלי ליים).

ערבבו מדי פעם (כל כ-5 דקות).

הפודינג אמור להתעבות לאורך כל הבישול.

לאחר כשעה הפודינג אמור להצהיב מעט ולהיות דביק, דייסתי וכמעט חסר נוזלים.
כבו את האש וצננו בקירור.

 יש להגיש קר במנות אישיות.
הצעות להגשה: קשטו בדבש/סילאן/סירופ מייפל, אגוזים, שקדים, קינמון, קוקס וכדומה.
בתיאבון!!


-----------------------------------------------------------------------------
אהבת? תוכל/י לקבל עדכונים שוטפים מהבלוג בהרשמה קצרה כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה