23 במרץ 2013

ממתיקים מלאכותיים למה לא. כל הסיבות הרציונאליות



בפרק הקודם דיברתי על מוטיבציה, אהבה עצמית, על קבלה,  ציפיות והשלמה.

הפעם אתיחס יותר בפירוט לנושא שמתגלם אף הוא ביכולת להשלים ולאהוב את מה שיש מבלי לרצות לשנות.


משחר ילדותי לימדו אותי שכדי להיות רזה עלי לאכול פחות. כל עולם דימוי הגוף שלי נסוב סביב המלחמה במשקל, וכמו שכבר כתבתי בעבר, המטרה הופכת למשנית. המלחמה במשקל הופכת לעיקרית ועמה גם תקיעות מחשבתית ומעשית. התקיעות הזו לא מביאה לירידה במשקל וזאת למרות שהייתי "בדיאטה"מרבית חיי, במרבית מהזמן גם הייתי שמנה, משקלית ומחשבתית. 

גם לאחר ירידה משמעותית במשקל, השינוי לא הביא לשינוי בתפיסת העולם, בתרבות האכילה, המחשבה וההשלמה העצמית. כך גם ההיאחזות בגימיקים, ובעזרים כמו ממתיקים מלאכותיים ומזון דל שומן ועצוב למדי.

מגיל 13, מהרגע שבו הבנתי שאני לא רוצה להיות שמנה ובידי לעשות את השינוי, התחלתי לצרוך ממתיקים מלאכותיים במשקאות שלי. האמנתי באמונה שלמה שאם אני צורכת עודף קלוריות אזי, הסכרין יפחית את צריכתן. עם זה אין ויכוח. אם תחליפו כפית סוכר בממתיק אכן תחסכו כ 30 קלוריות. אם אתם משתמשים בהמון מוצרים שהומתקו בסוכר לאורך היום, אזי אתם יכולים "לחסוך" סכום קלוריות לא מבוטל אם תמירו את הסוכר בסכרין או בכל ממתיק אחר. 

הבעיה: הממתיק מטפל בסימפטום ולא בבעיה, והיא תרבות אכילה גרועה, הרגלי אכילה גרועים ורצון להיות "יותר מתאים חברתית".
שימוש בממתיק בעצם לא מטפל באכילת יתר, הוא מקבע אותה (אגב גם אכילה מוקפדת יתר על המידה של מזון שתכולת השומן שבו נעה בין 0-1.5% שומן).
הוא עוזר לנו להמשיך לטחון ולחשוב שחסכנו מעצמנו כמה קלוריות. סוג של כס"תח.
בואו נודה. ממתיקים מלאכותיים טבעים ומלאכותיים כאחד זה דבר מגעיל.
לא חשבתי כך פעם.
שכנעתי את עצמי ש'התרגלתי לטעם הלוואי'.
יתכן.
אבל הגוף שלי לא. עובדה הוא לא שחרר קילוגרמים.

אז כן מגיל 13 ועד כמעט הלום (לפני כשלוש שנים) - גיל 42 לערך. הבנתי את האשלייה.
ידעתי שאני הולכת לעבור תהליך של "חינוך מחדש לגוף" אמנם לא כדי לרדת במשקל, אלא, קודם כל כדי לחיות עם עצמי בשלום ולהעיף מהסיסטם שלי את הרעל הזה.
הצלחתי להתרגל לשתות קפה ללא סוכר, ולעיתים, שממש התחשק לי המתקתי בסוכר (לא מתים מחצי כפית). המטרה היא למנוע מהגוף את החסך הפחמימתי הזה, ואת האשלייה שיוצר השימוש בממתיק, שבעצם יוצר בגוף דרישה גבוהה יותר ל"דבר האמיתי". 


שורה תחתונה:


ממתיקים מלאכותיים לא עוזרים לרדת במשקל מאחר והם לא מטפלים בבעיית האכילה.

צריכה קבועה של ממתיקים מלאכותיים, יוצרת תרמית אשר המערכות החכמות שלנו בגוף מזהות ובשל כך מעלות את הדרישה לצריכה מוגברת של פחמימות וסוכר במקומות אחרים. 

מרבית הממתיקים עשויים תרכובות כימיות (גם אלו שנחשבים לבריאים-או פחות מזיקים) שמכבידות על הכבד וחשודות כמסרטנות.

למען הגילוי הנאות אזכיר ש 22 הקילוגרמים שירדתי עד עתה הנם כתוצאה משינויים נוספים שעשיתי בחיי.
נכון להיום אני צורכת בצורה אינטואיטיבית (כמה שבא לי) פרוקטוז בלבד (סוכר שמקורו בפירות ודבש בלבד, ואינו דל קלוריות כלל ועיקר). הצריכה האינטואיטיבית מאפשרת לי לספק לגוף שלי את מה שהוא צריך מבלי ליצור חסכים ותשוקות בלתי נשלטות. מאידך, באופן טבעי ההמנעות מסוכר לבן מפחיתה משמעותית את החשק.

אם אסכם את השנה וחצי האחרונות מאז החל התהליך, הייתי אומרת שהלוואי והיתה בי את התבונה הזו בגיל 13. המלחמה במשקל נגמרה.


-----------------------------------------------------------------------------
אהבת? תוכל/י לקבל עדכונים שוטפים מהבלוג בהרשמה קצרה כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה