15 בספט׳ 2014

מעוניינים לגוון בראש השנה? קבלו מתכון נפלא למאפינס תפוחים וקוואקר


 כרמל פלג אופה קטנה

לאחרונה גיליתי (כן כן, גיליתי) את שיבולת השועל. איך אומר הפתגם? עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא? אז ממש ככה: הודות לחברת QUAKER, שאתגרה אותי להכין מיני מתכונים המכילים שיבולת שועל, התוועדתי לא רק לעובדה הידועה שמדובר באחד מרכיבי התזונה החשובים והמיטיבים ביותר עם גופנו, אלא שלקוואקר אין טעם "נורא" ו"דלוח" כמו שהעזתי לחשוב, אלא שהוא טעים מאוד ואפילו מוצלח ביותר- כשיודעים לעבוד איתו ולשלב אותו במתכונים ייעודיים.

קוואקר, שהינו מקור מושלם לפחממות מלאות, סיבים תזונתיים, סידן, ברזל, מגנזיום וויטמינים רבים מקבוצת B, יהווה עבור כולנו ארוחה מושלמת במהלך היום, כזו שתזפק לגופנו את הערכים לו הוא זקוק באופן המיטבי ביותר. את הקוואקר הזה ניתן לשלב במיני מאפים ומתכונים: חטיפי אנרגייה בייתיים, לביבות טונה מעולות (אותן הכנתי ופרסמתי גם מתכון מצויין וקל בבלוג השמח), מוזלי, פשטידות, עוגות, עוגיות וגם... משקאות בוקר מושלמים, כמובן.

ראש השנה במרחק שבוע מאיתנו ולאור כך, החלטתי להרים (שוב) את כפפת המטבח ולהכין מתכון שישלב גם מסממני החג הקרב וגם את הקוואקר, התגלית המרעישה האחרונה שלי במטבח. המתכון הבא הינו מתכון שפורסם בעבר במגזין "על השולחן" ומאז ששמרתי אותו אצלי, מעולם לא הזדמן לי להכין אותו (שוב, מאותה הסיבה העלובה שפשוט לא עבדתי עם קוואקר לפני)... הפעם, נכנסתי אל המטבח חדורת מוטיבציה.
אחלוק אתכם כאן את המתכון כשהוא מכיל שדרוגים ושינויים קלילים שאני ביצעתי בו- והתוצאה, פשוט מושלמת:

מאפינס תפוחים, חמוציות וקוואקר: < נדרש מיקסר >

100 גרם חמאה רכה
2 תפוחי עץ קטנים (גרנד סמיט, הירוקים החמצמצים), קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
2/3 כוס+כף קמח לבן (כוס חד פעמית לשתיה קרה למדידה)
1/2 כוס קוואקר (כוס חד פעמית לשתיה קרה למדידה)
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כוס סוכם חום דמררה
1/3 כוס סוכר לבן
קורט מלח
2 ביצים
כף תמצית רום
כפית תמצית ווניל
חופן חמוציות מיובשות
השתמשתי בתבניות מיני מאפינס חד פעמיות, אותן מרחתי באמצעות מברשת במעט מהחמאה ופיזרתי על גביה מעט קמח, בכל שקע.
חיממתי את התנור ל180 מעלות ובינתיים ערבבתי את התפוחים החתוכים ביחד עם כף קמח כך שיצפה אותם היטב.

נתחיל בהרכבה:
מאפינס קוואקר ותפוחים. מכמות זו במתכון יוצאים כ-10 מיני מאפינס

מערבבים בקערה את הקמח והקוואקר, אבקת האפייה והמלח.
מערבלים במיקסר עם וו הקצפה את המחאה ושני סוגי הסוכר עד שנוצרת תערובת קרמית אוורירירת; אליה מוסיפים בהדרגה את הביצים (אני טורפת אותן קודם בכלי נפרד), ומערבלים שוב עד לתערובת תפוחה.
מוסיפה את תמציות הרום והוניל, מקפלת לתוך זה בעדינות את תערובת הקמח והקוואקר ומוסיפה בסוף את קוביות התפוח וחופן החמוציות. את הכל מערבבת בעדינות בתנועות קיפול.
יוצקת לכל שקע של מיני מאפינס כף וחצי בערך מהתערובת ואופה בין 20-30 דק עד שהקיסם שנעצתי יצא יבש.
מתכון למאפינס תפוחים, חמוציות וקוואקר. לא רק יפים- אלא טעימים מאוד!

כל מאפין אני מוציאה בעדינות מהתבנית באמצעות גזירה קלה של אחת הדפנות, והודות לשימון ולקימוח טרום-האפייה, הם יוצאים בקלות ובשלמות מהשקע.
הילדים התענגו על המאפינס כשהם מפרגנים להם בתוספת דבש או מייפל, אבל האמינו לי, הם לא זקוקים לשום חיזוק מהסוג הזה, הם פשוט מושלמים.




גם יום למחרת המאפינס היו רכים, עסיסיים מאוד והילדים טרפו אותם בהנאה.
 
מאפינס חמוציות, קוואקר ותפוח (בדבש)



כעת, מששיבולת שועל תהפוך להיות בת בית בארון המטבח שלנו, אצטרך להצטייד גם בכלי אחסון מצויין שישמור על הטריות של הקוואקר וגם יהיה קל ונוח לשימוש ואחסון.







"בייקרי" של סיסטמה
כדי לאחסן את כל הטוב הזה, בטוב. 
אני ממליצה בחום על האחסוניות היפהפיות הללו: בייקרי של סיסטמה (SISTEMA); הן עשויות פלסטיק איכותי וללא BPA, האטם שלהן מובנה והידיות השקועות הופכות את האחיזה לנוחה ביותר. לקופסאות הללו גם כף מדידה ייחודית, שעושה את העבודה לנוחה ויעילה יותר. באחסונית הזו ניתן גם לאחסן את התוצרים של האפיה והבישול כמובן- וליהנות מאחסון טרי ופרקטי של כל סוגי המזון.







להתראות בפוסט הבא,

שלכם

כרמל 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה