5 ביולי 2014

כתבת קיץ 6 בסדרה: מריח כמו קיץ

כרמל פלג- יבושם לה

אין ספק בכלל שהריח המובהק ביותר של הקיץ הוא זה של מסנני הקרינה למיניהם. זה הרי ברור שברגע שמתחילים להריח מכל פינה את הניחוח הזה שמהול בחוטמנו עם קצת כלור והרבה מלח ים, הראש מתחיל להסתחרר קלות משל היינו מבושמים (מילולית), שכן מדובר בבושם האולטימטיבי עבור כל ילדי הקיץ, בניהם גם אני.

למעט סגפנים למיניהם, לכל אחד מאיתנו הבושם המועדף והחביב עליו ביותר. זה שמזוהה עימו והפך להיות "עורו השני", כזה שמיד כשמריחים אותו הוא מעלה זיכרון כזה או אחר. מי היה מאמין, שבימי הקדמונים, הבושם בכלל היה תכשיר פונקציונאלי שייעודו הרחקת פרעושים ויתושים מגוף האדם- וממש לא בשביל הנשמה או ניחוח הפיתוי.
המשמעות של המילה הלועזית "פרפיום" מקורה, איך לא, בשפה הלטינית וגם כאן מדובר בשתי מילים: פר= דרך, פיום= עשן; מאז הפיקו בשמים בשיטות מעושנות למיניהן, עבר התכשיר אבולוציה משמעותית בכל הקשור להפקתו ואופן היצור של הבושם, ישפיע מיידית על ריכוזו ומן הסתם על משך השהות שלו על העור.
בושם מורכב משלוש שכבות: תווים עליונים, תווים מרכזיים ותווים בסיסיים: התווים העליונים, המכונים גם תווי ראש, מתנדפים בתוך 20 דקות מרגע ההתזה, ובדרך כלל מדובר בריחות קלילים המופקים מפרי הדר. התווים המרכזיים, המכונים לב הבושם, מתפתחים עם הזמן והם עמידים במשך שעתיים עד ארבע שעות. התווים הבסיסיים, המכונים נשמת הבושם, עשירים ועמידים ביותר ומעניקים לבושם את עומקו ואופיו. הללו יופקו בדרך כלל מתבלינים ויהיו עמידים במשך שעות.
·         פרפיום - מכיל 100 אחוז תמציות בושם טהורות המכוהלות ב-96 אחוז אלכוהול, מה שמעניק לבושם ריכוז סופי של 20-40 אחוז.
·         או דה פרפיום - מכונה לפעמים גם פרפיום דה טואלט. מכיל 100 אחוז תמציות בושם המכוהלות ב-86 אחוז אלכוהול, מה שמעניק לבושם ריכוז סופי של 10-20 אחוז.
·         או דה טואלט - מכיל 100 אחוז תמציות בושם טהורות, המכוהלות ב-80 אחוז אלכוהול, מה שמעניק לבושם ריכוז סופי של 5-10 אחוז.
·         או דה קולון - מכיל 100 אחוז תמציות המכוהלות ב-60 אחוז אלכוהול, מה שמעניק למי קולון ריכוז סופי של 2-3 אחוז. (_מתוך ויקיפדיה_)

הקיץ הזה, כמו בכל שנה, גדשו ייצרני הבשמים את המדפים במגוון רחב של ניחוחות קיץ קלילים ומרעננים; חלקים מסתוריים, בחלקם סקסיות מתעתעת ורובכם ככולם פשוט משמחים כל חוטם שנקרה בדרכם. לי, באופן אישי, קצת קשה לגוון והשינוי של הבושם בו אדם משתמש ממש מקביל מבחינתי לשינוי האישיות של לובשו. אבל היי, אנשים משתנים... את הבושם הקבוע והאהוב שלי, COCO MADEMOISELLE מבית שאנל, גיליתי לאחר שקבלתי אותו במתנה ליום ההולדת האחרון שלי, ואני מתיזה ממנו בקמצנות הגיונית. בחורף אני מגוונת אותו מעט עם השאנל5 האלמותי, שהוא הרבה יותר עוטף ומחמם, וגם אותו קבלתי בעלות סמלית מחברה שרכשה אותו בטעות והתבלבלה עם הקוקו אותו רצתה לעצמה.
 קיבצתי עבורכם את מיטב הריחות החדשים של העונה- רגע לפני אצטט את הפתגם הוותיק ואקדים: על טעם ועל ריח אין להתווכח. בטוחני שמתצאו את שלכם:

Femme:

 JOUR D'HERMES ABSOLU
המותג הצרפתי המשובח "הרמס" מצליח להעתיק את הכשרון הנדיר שלו בתחום האופנה גם אל תחום הבישום. ה- JOUR D'HERMES ABSOLU החדש של המותג הינו בושם פרחוני פר-אקסלנס והודות לכך הנו בושם-קיץ מושלם; יסמין ערבי ופריחת התפוז מתערבבים בשיכרון עם משמש מעודן וגרדניה והתוצאה היא לא פחות מאשר שירה לנחיריים. מדובר בבושם בעל ניחוח עדין , מרומז אפילו, כזה שממש כמו צבעו- ענבר- מצליח לתעתע באם הוא קיים או שמא מדובר בניחוח גוף טבעי... 670 ₪ ל- 85 מ"ל (או דה פרפיום) / 490 ₪ ל-50 מ"ל (או דה פרפיום) / 340 ₪ ל- 30 מ"ל (או דה פרפיום). להשיג בלעדית ברשת אפריל.









 ACQUA di GIOIAג'ורג'יו ארמאני
GIORGIO ARMANI האיטלקי מציג את ה- ACQUA di GIOIA, בושם מעורר חושים לכל הדיעות, בגרסת או דה טואלט. הניחוחות המתפרצים ברגע ששולפים את המכסה הם של יסמין ומים; שמחת חיים ורעננות המתמזגים באופן הכי טבעי שאפשר עם נעורים ונפש פורחת. כמה כיף. הלוואי על כולנו. הניחוח החמצמץ מעקצץ קלות בקצה החוטם וגורם לכל דובוני החורף באשר הם להתאהב נואשות באביב. ים פרחים מסתחררים בתוך התזה אחת ונדמה כי לימון פיקנטי וניצניה של דומדמנית שחורה רוקדים מחול סוער עם אגס ועלי סיגלית. כל הרעננות התוססת הזו מטובלת מעדנות בסוכר חום והתוצאה המתקבלת על גבי העור היא של שיכרון חושים ממכר. נסו ותהנו. 411.5 ש"ח ל-50 מ"ל.







Kiehl's ליצ'י ותפוז
מה דעתך לאפשר לגופך לטעום בושם שהניחוחות שלו מתבססים על ליצ'י ותפוז? לא תאמיני, אבל זה לגמרי אפשרי, ובגבולות הטעם הכי טוב: מותג הטיפוח הניו יורקי Kiehl's מציג העונה שני בשמים חדשים תחת סדרת "ארומטיק בלנדס"; הללו מאפשרים לכל מי שחפצה בכך לקחת שאיפה עמוקה ולהטיס עצמה ישירות אל מחוזות רחוקים דוגמת יערות גשם באוגנדה, נווה מדבר מרוקאי או גן מטופח ביפן. הניחוחות בסדרה זו הינם- כאמור, תפוז-ליצ'י וגם וניל ועץ הארז. במסע של קיל'ס ברחבי העולם על מנת למצוא מרכיבים טבעיים ויעילים, גילתה קיל'ס תמצית ייחודית של פריחת התפוז. תערובת מיוחדת וריחנית במיוחד זו, מורכבת מ-3 חלקים שונים של עץ התפוז הפראי לעומת התמצית הרגילה המורכבת מחלק אחד של עץ התפוז. עץ התפוז הפראי ידוע כמניב תפוזים המעניקים ארומה "תפוזית" חזקה יותר. באמצעות הכללתם של הגבעול, העלה והפרח בפיתוחה של ארומת פרח התפוז הזו, מובא לידי ביטוי ניחוח טהור ועוצמתי. השילוב של פרח התפוז וליצ'י יוצר מחדש את האווירה של, לא פחות מאשר שעות אחר הצהריים המאוחרות בגן במרוקו.
אהבתי מאוד שהחברה חרתה על דגלה את נושא הסחר ההוגן ושוקדת על הפקת מרכיבים ברי קיימא. במהלך החיפוש אחר מרכיבים ליצירת סדרת ארומטיק בלנדס, התוודעה קיל'ס לקהילה מיוחדת באוגנדה, המייצרת שמן וניל טבעי באיכות הגבוהה ביותר. הספקים של קיל'ס עובדים עם קהילה זו, כדי לגדל ולעבד וניל באיכות גבוהה, באמצעות תכנית המגלמת את הרעיונות של אחריות חברתית תאגידית- וזאת לטובת הפקת הבושם הנוסף שלה מסדרה זו. שאפו על זה, ותאמינו לי, הניחוח של התפוז-ליצ'י, מעקצץ ומענג בטירוף.
מחירי הסדרה:בושם 30 מ"ל - 135 ₪ / בושם 100 מ"ל - 249 ₪

ניתן להשיג : חנות Kiehl's קניון רמת אביב תל אביב: 03-6053677

La vie est belle לנקום
העונה החליטו בלנקום להבהיר לנו חד משמעית ובאופן הבהיר ביותר שרק אפשר, שהחיים לגמרי יפים. La vie est belle, הבושם החדש מבית המותג, הוא חגיגה מטורפת של ניחוחות, שמסחררת את רגישי החוטם ומרגשת גם את כהי החושים שבנינו. מדובר בבושם שבאופן נדיר ביותר מורכב מלא פחות מאשר 63 מרכיבים טהורים ואשר נרקח במהלך 3 שנים, שבמהלכן מומחי הבישום של לנקום ניסו לא פחות מאשר 5,521 גרסאות (!), עד שהגיעו לתוצר המושלם.  פרח האיריס, פטצ'ולי, וניל, טונקה, אגס ועוד תמציות רבות של ניחוחות מתערבלים לכדי בושם מרענן שנע על הסאקלה שבין מתקתקות לחמצמצות, שבין אצילות בוגרת ונועזות של רוח נעורים. הבושם הכה מוצלח הזה מצליח להמציא שפה ריחנית חדשה שאינה ניתנת להגדרה והודות לאיריס - אחד המרכיבים הנדירים ביותר והיקרים ביותר בעולם הבישום, הוא הופך להיות הפתעת השנה בקטגוריית הבישום לנשים. הבקבוק יפהפה ומצליח להעביר היטב את המסר של האושר והיופי שבכל מה שסביבנו, ושאפו על מייסד לנקום, מר ארמנד פטיז'אן, שבמחשבתו ביקש לעצב בקבוק שיסמל את הילתה של האישה. הצליח לך. 30 מ"ל –347₪  /  50 מ"ל – 539 ₪ / 75 מ"ל – 635 ₪. להשיג בנקודות המכירה של לנקום ברשתות סופר פארם, המשביר לצרכן, ניו פארם, אפריל ובפרפומריות מובחרות.


 Secret Bombshell Victoria’s Secret
הבושם עטור הפרסים Secret Bombshell של Victoria’s Secret הוא פצצה מתפרצת של ניחוחות נועזים, מתגרים ומתסיסים. מדובר בניחוחות פרחוניים-פירותיים שמשלבים פסיפלורה סגולה, ענבים איטלקיים וסחלב, יחד עם ונילה ואורן איטלקי. מיקס מושלם שלא רק נשמע כמו המלצה לגלידה משובחת, אלא גם מריח מעולה על הגוף. אם נקלף את השכבות מהן בנוי הבושם: תו הראש- קלמנטינה, אשכולית, אננס, תות שדה ופרי תאווה. תו הלב-  יסמין, פירות יער אדומים, שושנת העמק, אדמונית וסחלב וניל.תו הבסיס- מושק, תמציות עץ ואזוב אלון. מדובר בשמחת חיים שמותזת בחדווה אל מחוץ לבקבוק. הנועזות והמוחצנות שביננו, ימותו עליו. 419.90 ש"ח ל100 מ"ל / 315.90 ש"ח ל-50 מ"ל. ניתן להשיג בחנויות Victoria's Secret בדיוטי פרי, או במתחם שחקים בטרמינל 3 (מתחם טיסות יוצאות הפתוחות לקהל הרחב, קומה 3).



 BONBON מבית VIKTOR&ROLF
הבושם הבא הוא באמת ממתק של ממש. BONBON מבית VIKTOR&ROLF הינו בושם מתוק במיוחד, לחובבות הז'אנר, שאפילו הבקבוק שלו בעל ריכוז סוכרים גבוה במיוחד.
הפפיון, מסתבר, נועד להעביר את התחושה היוקרתית שבתפירה העילית הפרובוקטיבית, כך על פי בית האופנה- ומדובר בסמל איקוני המלווה את המורשת העשירה של בית העיצוב הזה מיום היווסדו. ייצור הבקבוק, אגב, היה תהליך קשה מבחינה טכנית והושקעו בו מאמצים רבים על מנת להגיע לכדי השלמות כפי שהיא מופיעה בתוצר הסופי.
בויקטור אנד רולף ביקשו לגרום לנו לרצות לאכול, פשוטו כמשמעו, את הבושם- וההיבטים המיניים והאירוטיים שמתלווים לכל העניין הזה הם ברורים מאליהם. תווי קרמל ברורים לצד ניחוחות לא מרומזים של סוכר ושל חמאה מובילים לכך שמדובר בבושם חדשני ויוצא דופן באמת. קרמיות חלבית בבסיסו של הבושם ונשים חושניות, כאלה שלא ממש מתביישות לאכול עם הידיים ולהנות מזה, כמו נשים סופר-אמזונות שאני מכירה באופן אישי, ימצאו בבושם הזה התגלמות של שלמות. 90 מ"ל EDP – 135 דולר / 50 מ"ל EDP – 103 דולר.
להשיג בלעדית בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון.



Sol DA BAHIA Summer FRAGRANCE
לנקסטר
אין ספק שזוהי השנה של ברזיל. כשחברת לנקסטר, המזוהה מאוד כמי שהביאה לעולם את מוצרי השיזוף הזהובים והזוהרים, החליטה להרים את כפפת השוער ולחגוג עם ברזיל בדרכה שלה, כנראה שבאמת אי אפשר להתעלם מהבשורה: בפעם הראשונה מעזים בלנקסטר לשנות ולחדש את עיצוב מוצרי השמש שלהם ולצבוע אותם בצבעים כל כך שמחים ומשמחים, עד כי נדמה שהם נולדו ביחד עם השיר "HAPPY" של פארל.
על העיצוב הופקדו צמד המעצבים הברזילאים קלמנטו – ריביירה, אשר עניקו מראה חדש הן למוצרי ההגנה מהשמש והן לבושם השמש החדש:
Sol DA BAHIA Summer FRAGRANCE
אתמקד, ברשותכם, בבושם השמש החדש; הריח נדמה כי שאוב מברזיל עצמה; נגיעות של קוקוס, הרבה מוסק וגם לא מעט הדרים מתערבלים למחול סמבה סוער בחופי באיה וההנאה מהתכשיר מובטחת על העור גם כאשר השמש יוקדת, שכן לנקסטר דאגו שהתכשיר יהיה בטוח לשימוש כמעט בכל מצב.
הבושם מוצע כעת במחיר היכרות לכבוד ההשקה, 169 ₪ במקום 399 ₪ לתכולת 100 מ"ל. להשיג בלעדית ברשת סופר פארם


לה בונר MARVELL
MARVELL, מותג הטיפוח המוכר, מציג בימים אלו סדרת מוצרים חדשה: "לה בונר", אשר מקופלת כולה תחת המושג "אושר". הבשמים והתכשירים בה פותחו על מנת להדגיש את רגעי האושר שלנו ולהעניק לנו ממנו כמה רגעים צרופים.
בולטים בסדרה שילובים של תמציות פרחים
, פירות ומאסק המייצרים יחדיו פירמידת ניחוחות מפתה שהחוטם מוצא אותה נעימה ומעוררת.
הניחוח, בדומה לניחוחות הטרנדיים בעולם, מציגים שימוש בתמציות שמנים אתריים העמידים לאורך זמן רב יותר ונשים אשר מעדיפות ניחוחות נועזים, פרובוקטיביים ועל גבול הנועזים, יאהבו במיוחד את הסדרה הזו:
·         תו העליון: פרחוני. ברגמוט, ורד וציפורן. המסמלים ניחוחות נשיים במיוחד עם נגיעה אקזוטית.
·         למגע הליבה משולבות: סיגליות, חבצלות בשילוב תפוח מפתה וקליפת תפוז מעוררת. כל אלה, מושלמים על ידי
·         תו הבסיס, המשלב מספר סוגים של מאסק צמח

בושם (e.d.p) מחיר 79 ₪ / בושם בשמן –79 ש"ח. להשיג ברשתות הפארם ובחנויות המתמחות


Roberto Cavalli Exotica
גם בית האופנה של רוברטו קוואלי מחדש לנו הקיץ ומציג את תמצית האקזוטיקה בתוך בקבוק; Roberto Cavalli Exotica הינו למעשה מהדורה מוגבלת, נוצצת במיוחד לבושם הייחודי של המותג, שמהווה הומאז' להדפסים הפרחוניים הצבעוניים של המעצב האיקוני. נדמה כי הצבעוניות של ההדפסים פשוט יוצאת החוצה אל בלוטות הריח והטעם ומצליחה לקבל חיים.
מפתחת הבושם, לואיס טרנר, נולדה בקנת - הגינה של אנגליה והיא נחשבת לאחת מהבשמיות המובילות בדורה. בתו העליון, נפתח הבושם בפראות של מנגו. תו הבסיס הינו ניחוח אלמוגים, לרעננות מתפרצת. לרגל השקת הבושם, הוא יוצע במחיר חגיגי של 279 ₪ (במקום 479 ₪, לתכולת 75 מ"ל). להשיג בלעדית ברשת סופר פארם






HOMME :

 Terre d'Hermes Eau Tres Fraiche
הרמס
די מאסתי בניחוחות הבנאליים המוצעים בקטגוריית בשמי הגברים וזאת הסיבה שהתרגשתי מאוד להריח את הבושם החדש של בית היוקרה הצרפתי הרמס. ה- Terre d'Hermes Eau Tres Fraiche מתייחד בניחוח רענן במיוחד, מצנן אפילו, כזה שהשילוב הנדיר של הדרים, ארז, גרניום ותפוז מר מעורבבים יחדיו עם ניחוחות מימיים הופכים אותו למשהו על גבול המיסטי. נדמה שמי שיתיז ממנו מעט על עורו יהנה משורשים של עץ איתן נטועים היטב בבסיסו ומארומה מנצחת של מים טריים בכל פעם שיעשה צעד. מדהיםץ 490 ש"ח ל-125 מ"ל (א.ד.ט), בלעדית ברשת אפריל.









Cool water night dive
דוידוף
כבר מעל לשני עשורים שהניחוח הייחודי של COOL WATER מבית דידוף מלווה מיליוני גברים ברחבי העולם; נכון, מדובר בהרכב מנצח שלא מחליפים, אולם העונה החליטו בדידוף לייצר ניחוח חדש שיטרוף את הקלפים ויתעתע קשות בכל המכורים. Cool water night dive הינו שדרוג מוצלח ביותר של הבושם המוכר והוותיק והוא מלא ועשיר ממש כמו האוקיינוס- ממנו נשאבה השראתו. על אף שמדובר על בושם "מימי/ אוקינוסי", בבסיסו של הבושם נגזרות של שעועית ירוקה גולמית, מעורבלים היטב עם תערובת מנתה מרעננת ופירות עסיסיים. לכאורה, בושם עמוק ואוריינטאלי, אבל מרענן מאין כמותו, ממש כמו טבילה לילית במים צוננים. 249. ש"ח ל-125 מ"ל.  









Armani- Prive
Armani- Prive
 הנה קולקציית בשמים מדליקה במיוחד שכן היא מאפשרת לגברים ולנשים באשר הם למצוא את הניחוח שלהם, מבלי להגדיר בתווית האם מדובר בניחוח גברי או נשי בהוויתו.
הליין הזה מורכב משלוש וורסיות:  Les Eaux (המים), La Collection (הקולקציה), ו- La Collection des Mille et Une Nuits (אלף לילה ולילה). שלושתם יוצרים מלתחה מגוונת המתאימה למגוון מצבי רוח ורגעים מיוחדים.
לכל בושם חתימת ניחוח מרומזת ומינימליסטית ביותר, כזו שמשאירה מקום לאישיות של האדם ולריח הטבעי שלו. בתהליך יצירת הבשמים, משתמשים בממוצע בשליש מכמות המרכיבים בהשוואה למרבית הבשמים האחרים. מינימליסטיות זאת מחייבת כישרון ומיומנות מקסימליים שכן, כל חוסר איזון יורגש מייד. מעטים הבָשמים אשר מסוגלים ליצור תרכובות דלילות כל כך. אהבתי מאוד את הגישה והתוצר הסופי מוצלח ביותר.
טווח מחירים- 172-269 דולר, ל- 100 מ"ל.להשיג בלעדית בדיוטי פרי ג'יימס ריצרדסון.



SENSUELLOIRE 
את המוצרים של חברת LOIRE יצא לי להכיר לפני מספר חודשים בודדים ואני חייבת להודות שזו תגלית של ממש; מדובר ברשת קוסמטיקה בעלת אפיל צרפתי לכל דבר, שהניחוחות של תכשיריה מצליחים להחזיק מעמד ולהוכיח עצמם כאיכותיים ביותר. החברה אינה עושה שימוש בבעלי חיים לצורך ניסויים וכבר על זה, שאפו גדול.
אני באופן אישי עושה שימוש די קבוע בשמן המבושם שלהם בניחוח פרחים שנמשח על הגוף ממש כמו חמאה ודי הופך אותי לקלאופטרה מפונקת שניה לפני שאני יוצאת אל שגרת החיים שאחרי האמבט. הניחוח נפלא.
SENSUEL הינו או דה טואלט חדש מבית המותג אשר מיועד לגברים אשר מבקשים לשדר מצליחנות ויוקרה. הבושם מכיל תמציות של הדרים, יסמין, ורדים, אמבר ולימון, כאשר השילוב של התמציות הללו יחד, יוצר ריח גברי (גברי מאוד) עם נוכחות שנשארת גם כעבר מספר שעות. 300 ש"ח ל-100 מ"ל, להשיג בסניפי הרשת


ZILNISKI&ROZEN
ZILNISKI&ROZEN הינו בית מרקחת קטן וייחודי לרקיחת בשמים הממוקם בשוק הפשפשים אשר ביפו. במקום ניתן ליהנות מחוויה ייחודית של הרכבת בושם על פי מאפיינים אישיים כאשר בסופו של דבר מתקבלת תוצאה סופר אישית ומאוד מאוד הולמת לחוטמו של כל מי שמבקש ניחוח ייחודי רק לו.
תהליך בניית הבושם האישי והלבשתו הוא חוויה בפני עצמה, אשר כוללת הרחה עיוורת של חומרי גלם מרוכזים דוגמת: אשכוליות, לימון, לבנדר,יסמין, וניל ועוד. לאחר שנעשה "המיפוי הראשוני" על פי העדפת חוטמו של המבקש, ממשיכים לתהליך השאלון האישי, אז נשאות שאלות הנוגעות להעדפותיו של האדם והריחות המאפיינים אותו, לפי דעתו.  
הבושם נבנה על פי כל הכללים ה"חוקיים" של פירמידת תווי הריחות המסורתית: תווים עליונים, אמצעיים ותחתונים, כאשר תחילה יזהה חוש הריח את התווים העליונים אחר כך את האמצעיים ובסוף את התחתונים.
הרוקח מערבב את חומרי הגלם ומוסיף עוד חומרי גלם על פי השאלון והעדפות האישיות והאינדיבידואליות של כל אחד.
התהליך מושלם לאחר התערבות אחרונה של הרוקח בערבוב וחימום החומרים, והוספות כמות נדרשת של אלכוהול. בתום הרקיחה, נוצק הנוזל אל תוך בקבוק לא ממותג עליו מדבקה ריקה, כך שניתן יהיה להעניק שם אישי לבושם.
טווח מחירים: 140 -250 ₪ ל- 30 מ"ל בושם, כשבחנות ניתן להשיג מוצרים נלווים, אף הם עבודת יד: קרם גוף, נרות ארומטיים, מבשמיי אוויר בריחות שונים, סבונים מוצקים ונוזליים בעבודת יד ועוד. אל תפספסו:

רחוב רבי פנחס 10 שוק הפשפשים יפו.


בהנאה
שלכם, כרמל 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה