19 ביולי 2014

מסעדת ג'וז ודניאל - אווירה בבני ציון

היי את, פנויה בראשון ב7:00 לארוחת ערב ....
בואי עם צפיות גבוהות (כאילו שאין לי מספיק גם ככה )....התייצבתי לי מפודרת -אף על עקבי סטילטו בפתח המסעדה.
בצד ימין תחת עלי עץ ירוק קרץ לי ספסל צבוע בצבע רומנטי, נורות זעירות באור צהוב  מעליו, יכולתי לשמוע אותו שואל: באת לבד!? בחורה כמוך!? ואני מצאתי עצמי מתנצלת לספסל המזמין. סורי. מחכים לי חברים אהובים בפנים. בפעם הבאה - מבטיחה להביא "פרטנר" לבילוי רומנטי בין נורות ועלים מלטפים.


שרון וייס

"שלום", שמעתי לפתע קול נעים מצידה של המארחת. היי ערב טוב. אני מוזמנת לשולחן של סתיו ואורנה. לוויתי אחר כבוד לגזוזטרא מדהימה המשקיפה אל שדה ירוק ובו גידולים חקלאיים, שבילי חצץ ואפילו נהר קטן. עצמתי עיניים לרגע, משב רוח קל נפנף את שערי הבהיר. שוב עלו בי קולות הספסל בכניסה. חייכתי.

סביב השולחן כבר חיכו לי חבריי סתיו אורנה ודנה. ועוד בטרם הספקתי לחלוק עימם את חווית הספסל, ניגש אלינו בחור מקסים בשם אור ואכן הרבה "אור" בגישה, בטונציה ובתקשורת בינאישית. אחרי שהסברנו לו את מגבלות הגיל /הרגישות והשעה , פנה למטבח בעודו משנן לעצמו בחינניות: "אחד רגיש לשומשום, השנייה מתנזרת מגלוטן וסוכר, השלישית עושה קולות של "מתנזרת" והרביעית, הו הרביעית תהנה מכל המנות.

בינתיים נגשת מלצרית חיננית, מניחה את "משקה הבית " – מנגו על בסיס קמפארי – אני לוגמת באטיות, טעם עדין ומיוחד.
שני ילדים קטנים התרוצצו סביב שולחן ריק, ואני שאוהבת מאוד ילדים (בעיקר  את אלו שחלקו עימי צמיד זהה בביה"ח) חייכתי למלצר ששאל אם זה בסדר והם לא מפריעים .
אבל עזבו הכל מסביב, המנות הראשונות הגיעו ...

סביצ'ה אינטיאס
סביצ'ה אינטיאס מלפפון צ'ילי שום עשבי תיבול וליים כבוש: מנת פתיחה בעלת טעמים רכים ומרעננים, קולות של אממ.. יאממי, מנה מצויינת פה אחד!!!

קלמרי פולפו על מצע של פירה שעועית

קלמרי פולפו על מצע של פירה שעועית: מודה שאני אישית לא אוכלת פירות ים, אך רק מלהביט בפניהם של חבריי  לשולחן, ניכר היה שהקאלמרי נימוח בפיהם ופירה השעועית משלים להם עוד חיוך קטן בזוויות החיך.

רביולי במילוי בשר סרטנים

גם פה נתתי לחבריי לסמן לי בעינהם (שכן היה קשה לקבל אפילו חצי מילה מפה גדוש ונהנה)
לבסוף , הצלחתי להוציא הודאה בזו הלשון: "רביולי הוא משהו שצריך לדעת להכין, כל שכן צריך לדאוג שהמילוי יהייה מדויק והרוטב לא יהיה הצפה, חייב להודות שזו אחת הפעמים שפשוט התמוגגתי." נקודה (על החתום סתיו).

לחם הבית עם עגבניות בשמן זית עם נגיעות של חריף

מודה שהתחלתי לפני שבועיים דיאטה נטולת פחמימות. עד שהגיע לחם הבית. מיד הסרתי כל אחריות ומוסריות אישית וטבלתי ברוטב עגבניות הבלאדי המגודלות במקום. שוב עוצמת עיניים, נותנת לעצמי להנות מהשילוב הנפלא של גברת עגבניה המסוככת בשמן זית, הפוגשת את מר לחם איכותי, פריך ושרמנטי (אוחח ... הספסל מה עשית לי הערב !!??).

סולת רומאית: סולת מבושלת מקורמלת על עגבניות ויין לבן

אם לא  אור, המלווה אותנו לאורך הערב הזה, הייתי עוד טועה בפרוסות היפיפיות האלו ומתכננת "נפילה" נוספת לעוד צורה של לחם. אבל להפתעתי הבנתי שמדובר בסולת האפויה היטב עם יין לבן ברוטב עגבנית מקומיות, שום, נענע ומרווה. בלוטות הטעם שלי בחגיגה. מנה מפתיעה עם טעם של עוד.

ביקשנו הפסקה קלה על מנת לעכל את שלל הטעמים. מה גם שהתגעגתי ל"הוא" שבכניסה . החלטתי שאת הפסקת הסיגריה שלי אקדיש לספסל הרומנטי. מציתה סיגריה.  הנורות מעלי באור נוגה. ממתיקה חיוך מתוק ו.. שש...ש... תכף אשוב מעולם פנטזיות קסום ....

חזרתי לשולחן עמוס. אחרי ההפסקה הגיע הזמן למנות עיקרית, רק הריח גרם לי להסיט כל מחשבה טורדנית על חוסר מקום קיבתי אחרי כל כך הרבה מנות פתיחה.

שוק אווז קונפי תפוחים על מצע של פירה

אני בשוק!!! שוק אווז!!?? זו המנה המועדפת עלי (מישו לחש להם !?) ושוב צוללת למרקם רך ונימוח של בשר פריך ומתוק המתמוסס בפי. זה רק אני והברווז שלי.

לברק על מצע ניוקי רביחת חיטה

אין ספק שהדייג הזה הבטיח לדג שלו "ספא הכל כלול". החומרים שעוסה בהם, הצריבה שהיתה מדוייקת. אין ספק שהוא  טופל בחדר VIP . שלא לדבר על תנאי מנוחתו. מזרן ניוקי אוורירי ורך העשוי מחיטה רבוחה.  מנה מושלמת שגררה חיוכים רבים.

פטוצ'יני אורו, עם שעועית ירוקה צרובה בעדינות קוביות ביקון חלמון ביצה ופילפל שחור

עונג צרוף של פטוצ'יני ברוטב מפולפל היטב, בייקון שנשאר דומיננטי למרות הכל  ושעועית קריספית. כל אלו חברו להם יחדיו למנה מצויינת – דוז פואה!!

ואז כשכבר כבר מיצינו את כל טעמי החריף / החמוץ / המלוח והמפולפל. נקראנו אל הדגל. כן כן ... לכל ארוחה יש את החלק "הנבזי" שבה. את זה שתמיד לא תוכל להתחמק ממנו, למרות שהבטחת לעצמך/ למאמן /שזה נגמר.
אז פליז אל תגלו, אבל גם אתם לא הייתם עומדים ב"פשעים" מן הסוג הזה:

הפבלובה של גילי
כמו מתוך חלום נכנסה לה גברת פאבלובה בשימלת מארנג לבנה שלא היתה מביישת כל חלום של בת בישראל, קשה מבחוץ אך רכה ורטובה מבפנים, ועליה חבילת פירות טריים.  גן עדן מושלם !!! 
לא מוצאת תאור מדוייק יותר.

קראק פאי

בסיס שיבולת שועל, מרקמי פאי משגעים וגרידת לימון שעושה לך מסיבת טעמים בפה.
ממש כמו בניויורק.

בראד פודינג
גלידת שמנת מדהימה היושבת על עוגה. הכפית שלי לקחה קו אורך הגיוני וחתכה לעצמה גלידה- עוגה וסיימה באיסוף קל של שביל בוטנים. קשה לתאר את התפוצצות הטעם האלוהית שבין המתוק לבוטנים המלוחים.

זהו, התעלפתי.  מיייייים!!! יש רופא לכל העושר הזה באולם !??
איך אפשר לסיים בלי להציג בפניכם את האיש שאחראי בחיוך על כול מרקם הטעמים העשיר הזה?


ג'וז ודניאל
אנשי בראשית (ליד מגדל המים), בני ציון.
טלפון: 057-9428618
לאתר המסעדה.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה