15 ביולי 2014

לבשל טונה מקופסת שימורים

אם הייתי מספרת שנסעתי בבוקר יום בהיר יחד עם בן זוגי עד לנצרת למסעדת שף בשם תישרין כדי לאכול מטעמים ומעדנים הייתם מאמינים? אבל אם הייתי מוסיפה עוד פרט לגבי חומר הגלם המרכזי שכיכב בכולם הוא טונה סטארקיסט מקופסת השימורים זה בטוח לא היה מתקבל בקלות.


רקפת פרא

שולבטו טונה ובמיה, ספיכה טונה, זהרה טונה, טאג'ין טונה,  קציצות דגי טונה מרוקאיות מבושלות ברוטב, זי אלקובה מעטונה, עג'ינת בטטה וטונה, עלי פילו עם בטטה תרד מנגולד ופילה סלמון מעושן, ריזוטו טונה מעושנת שמפיניון ואספרגוס טרי,  טונה ופיקורינו על פולנטה.
רק קינוח מטונה היה חסר...
   
המפגש בנוף הגלילי המקסים המפגש בין שף ערבי ושף ישראלי שמבשלים יחד טונה הוציאו את המחשבות שלנו מחוץ לקופסא.
מסתבר שזו הייתה המטרה –וזו גם המטרה סטארקיסט יצרנית הטונה שמשיקה מהלך שיווקי אסטרטגי, במסגרתו עיצוב מחדש למגוון המוצרים והמארזים הרחב ושפה פרסומית חדשה, בהשקעה כוללת של 3 מיליון ש״ח.

הרעיון להוציא אותנו מהסביבה הנוחה למפגש במסעדת שף ועוד ערבית שכל קשר בינה לבין בישול בחומר הגלם של טונה בקופסא הוא רחוק עד לא קיים בכלל היה לא פחות מגאוני.

מסתבר כי השימוש המרכזי שנעשה בטונה בקופסא כיום במשקי הבית הוא לכריכים ולסלטים –השוק הקורא להפחתת השימוש בבשר ממש כמו קורא לשימוש בדגים ומאחר ובקופסאות הטונה אין כל חומר משמר (ומעולם גם לא היה) הרי שהדג בקופסא הינו דג טרי ומבושל ומוכן להגשה אך באותה המידה יכול לשמש כחומר גלם לבישול ולאפייה.

בהמשך לחידושים הקונספטואליים העבירו השפים ג'ול שלופי (מסעדת תישרין) והשף ניקי גרנר מספר מתכונים של המטעמים שטעמנו ואותם אני הרבה יותר ממזמינה אתכם למצוא גם באתר סטארקיסט.

אני עשיתי ניסיון בעצמי בבית ומתוך החומרים שהיו במקרר ובבית בישלתי פסטה בולונז עם טונה.

קצצתי בצל , הוספתי עלי סלרי קצוצים עם העלים, עגבניות חתוכות לרבעים ותבלינים, את הבצל טיגנתי עם מעט השמן מהקופסא הוספתי את הסלרי ואחרי שנצרב קלות הוספתי את הטונה עד לצריבה.
אז הוספתי את העגבניות והעלים של הסלרי ועוד קצת שמן ותבלינים.
ערבבתי עם הפסטה ולמאכל אחרי שעה לא נותר כל זכר!

לסיכום- לא הרבה מכם מכירים אותי אבל אסתכן ואומר על עצמי שחשיבה מחוץ לקופסא בהרבה מאוד הזדמנויות הפכה לשם נרדף לאופן שבו אני חווה דברים -ועדיין אומר כי זו הייתה אחת החוויות היותר מפתיעות קונספטואליות שהצליחו באמת להוציא את החשיבה שלי מהקופסא.
הרבה יותר מכל תכנית בישול.
ממליצה בחום לכווווווווווווווווווווווווווווווווווולם!




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה