7 ביולי 2014

כתבת קיץ 7 בסדרה: חופשת הקיץ המשפחתית באילת

 כרמל פלג נמלטת מן האספלט

מי שמכיר אותי ממש ממש טוב יודע, שאין מקום אחר שהייתי מעדיפה לבלות בו את חופשת הקיץ המשפחתית. נכון, בינתיים את החלום על חופשה משפחתית בת מספר שבועות בתאילנד אני ממשיכה לתחזק עם המון מוטיבציה ובטוחה שגם על זה אכתוב באחד הימים. 

הסיבות בשלן אני מעדיפה את אילת הן ברורות: השפה העברית מקלה על הילדים את ההתרוצצות במתחם המלון, אנחנו רגועים יותר כשאנחנו יודעים שהם מסוגלים להסביר את עצמם ובצד השני יהיה מישהו שגם יבין; האווירה באילת היא סוג של חו"ל וחוצמזה, לי בתור ילדה, זכורה חופשה כל כך קסומה וכל כך נדירה, כזו שכנראה שלא היה לי מספיק ממנה, ורוב הסיכויים שהחסך הזה, הוא זה שפועל ומדבר. הילדים לא מתלוננים.

בכל מקרה, כמו בכל שנה, החלטנו להדרים בתחילת חודש יולי ולנפוש בדיוק בשבוע בו חל יום ההולדת של ילד השמש שלי, בכורי. בשנה שעברה היה זה מלון לאונרדו קלאב בו בילינו את החופשה השנתית ואני חייבת להודות שהיה פשוט מושלם: המלון היה פצצתי וסופר דופר עבור הילדים (הכל כלול, מתקני בריכה מצוינים שכוללים גם מגלשה, אוירה שמחה, צוות הפעלה מעולה ומלון ברמה טובה), כך שהחלטנו ללכת על בטוח ולהישאר באותו "בית", כשאנחנו מעפילים ליעד הבא במסגרת רשת מלונות פתאל. כי מה שניצח בעבר, ינצח שוב. והרכב מנצח- הרי לא מפרקים.
אחזור לעניין המלון בהמשך.

העמסנו בשעת בוקר מוקדמת את כל הציוד שלנו ברכב, (אגב, לטובת מי שמעדיפים לחסוך את הדלק ולהשתמש בתחבורה ציבורית- ולא טיסות: תשמחו לדעת שאגד מציעה הקיץ נסיעה עירונית חופשית לחלוטין במשך שלושה ימים, תמורת שלושה שקלים בלבד-ברכישת כרטיסי נסיעה הלוך ושוב לאילת. שווה).  נפרדנו בנשיקות מהכלבונת המקסימונת שלנו כשזו נשארה אצל סבא וסבתא ויצאנו אל הדרך.

בכל שנה אנחנו עוצרים באופן מסורתי ממש בצריף של בן גוריון. מדובר בנקודת עצירה יפה שמדברת הן בשפה של הילדים והן בשפתם של המבוגרים שכן במתחם תקבלו לא רק מנה גדושה של גאווה לאומית, אלא גם שיעור מאלף בצניעות וענווה.
השנה, החלטנו לפסוח על הצריף ולעצור במרכז המבקרים על שם ולזכרו של האסטרונאוט הישראלי הראשון בחלל- אילן רמון זכרו לברכה.
מדובר בהחלטה שתתברר כמוצלחת; חוויה שבסופה חבקנו חזק מאוד את האהובים שלנו ואני אפילו הזלתי דמעה...

 40 ק"מ של תופעת טבע הייחודית בעולם: מכתש רמון
מרכז המבקרים ממוקם בסמוך לשמורת הטבע מכתש רמון ואליו ניתן להגיע מכביש 40 (שילוט ניתן למצוא כבר בכניסה למצפה רמון, רגע אחרי שעברתם את באר שבע ודקה לפני שאתם כבר באילת). כמובן שבנוהל הרגיל ניתן לעלות על הטרסה המדהימה ולתצפת על מצוק המכתש האדיר הזה אך לצד כך- אל תפספסו את הסיור בן השעה בערך, במרכז המבקרים המושקע והנוגע ללב בעניינו של אילן רמון ושאר צוות מעבורת הקולומביה:
מייצגים מרגשים במרכז לזכרו של אילן רמון וצוות הקולומביה
מדובר בחוויה כמעט על חושית; מונומנטים בדמות חליפות החלל של האסטרונאוטים בגודל אמיתי, הדפסי ענק של החבורה המשובחת הזו של האנשים שהתרסקו אל הריק הנורא וגם הרבה מאוד מיצגים שיחכימו אתכם וילמדו את הקטנטנים שלכם דבר אחד או שניים על חלל, תופעות טבע גיאולוגיות, בעלי החיים במדבר וגם על עניין שברומו של עולם: משפחה ואהבה.
אנחנו הצגנו את כרטיס המטמון שלנו (זה שמציע הנחות לאתרים שונים מטעם רשות
הלב מתפוצץ. מגאווה ומעצב מר...
הטבע והגנים), על מנת ליהנות מכניסה אל המתחם, אולם גם מי שלא מחזיק בכרטיס הנחות זה, חשוב שלא שלא יוותר על החוויה: 15 ₪ לילד ו-29 ₪ למבוגר.

הנסיעה המשיכה כמעט באופן חלק. הילדודס המותשים נרדמו ואפילו בורכנו בכך שהמחסום בכניסה לעיר אילת לא היה פקוק ועמוס רכבים. תענוג.
כמו בכל ביקור שלנו במעבר הזה השארנו לחיילים העושים שירותם נאמנה את החטיפים והמתוקים שהותירו הבונבונים שלנו- והמשכנו בנסיעה היישר אל אזורי החוף המרוחקים, אל בית המלון שלנו:

כן כן, אכן מדובר באותו מלון שכולם מכנים כ-"קלאב מד לשעבר" יחד עם כל ההילה והגלאם שעוטף את צירוף המילים הזה. אבל תכפילו פי כמה וכמה וכמה!!
מדובר במלון שנפתח לפני שלוש שנים בערך על ידי רשת מלונות פתאל אשר שדרגה עבור הישראלים (בעיקר) אבל גם עבור כל שאר התיירים, את הקונספט הזה שנקרא "הכל כלול". המלון, שמגדיר עצמו כ"אולטרה הכל כלול", מבטיח להאביס אותך ואת ילדיך במשך כל השהות- והאמינו לי, מבטיח וגם מקיים.
היוש 7מליון ש"ח השקעה, כל זה בשבילי?!
לצד ההבטחה (או שמא במקרה שלי מדובר באיום??) בעניין המטעמים המגוונים מסביב לשעון, דובר גם על מועדון ילדים פעיל ביותר, הצגות ברמה גבוהה ביותר, מועדון ספורטיבי מצוין שכולל גם אקסטרים וגם ספורט ימי ואפילו מתחם ספא מפנק. עכשיו תקשיבו לו טוב טוב חבריי ההורים הטריים: במלון קיים שירות "וולקאם בייבי", שמציע להורים את כל מה שהם צריכים בחדר שלהם, ממש כאילו היו בבית: החל מהסטיריליזטור וכלה בעגלת תינוק להתניידות במלון ובכלל!
נשמע מבטיח. <שאלתי אמא לתינוק פיצפון כאן איך השירות הזה לדעתה, היא אמרה שהיא מאוד מרוצה > .

אמא, מתי יורדים לבריכה? 
אם כן, הנחיתה שלנו במלון הייתה רכה: הילדים הרגישו בבית למן הרגע הראשון וכשנכנסו אל החדר, חיכתה לנו שם הילולה וטרללה: ברכת ענק תלויה על המראה, המון בלונים מפוזרים ברחבי החדר ועוגה מושלמת, שבאמת הוגשה מכל הלב, לכבוד יום ההולדת של הגוזל. האמת, התחלתם איתי מה זה בטוב חברים שלי ואני כבר לא יכולה לחכות להמשך החופשה.

בינתיים, הצלחתי להתרשם מאוד לטובה מכמה עובדות שחשוב לי להביא לידיעתכם: ישנן שתי בריכות שחיה: האחת מרכזית (קטע מדליק הוא שהבריכה בגובה הרצפה, כך שהיא בעצם נראית מוגבהת ולא שקועה. מוסיף אפיל לכל העניין*) ובריכה נוספת, מרוחקת, המיועדת לילדים והוריהם- שם ניתן להתפנן בכיף על הכיסאות והילדים משכשכים ממול במרחק ראייה וזינוק קלילים.

עוד עניין מצוין הוא העובדה שלמלון חוף ים פרטי (!), מטופח,
מתחם הטרפז. אל תפספו את זה, הילדים שלכם יודו לכם
סגור, מושקע ועמוס אטרקציות, אליו ניתן להגיע בחציית גשר אחד מתוך מתחם המלון. בחוף זה מתקיימות הצגות ומופעי מוסיקה שווים (הבנתי שפתאל שמו שישה מליון שקלים על בידור העונה, כך שתזכו לפגוש פה את יובל המבולבל, כוכבי השמיניה וגם זמרים כמו משה פרץ). עוד בחוף זה- גלישת רוח וצלילת שנורקלים ללא תוספת תשלום!!! בן הזוג שלי התענג בטירוף על מיני דגים צבעוניים ונחשי ים (???) ירקרקים שהוא פגש דרך המשקפת, ואת הגלישה הוא מתכוון לעשות מחר. הללויה. גם חסכנו לא מעט כסף על אטרקציות ימיות.

עוד עניין שאתם חייבים לשמוע עליו הוא הקרקס המטריף שלהם לילדים (ולמבוגרים): חץ קשת לצד פעלולי טרפז שהילדודס יכולים לבצע ממש בעצמם (עם הדרכה צמודה של הצוות כמובן), אי שם בגובה השחקים. האושר שהיה להם בעיניים בלתי ניתן לתיאור.

"פינוקיו". פס הקול מלווה בשירים מוכרים. מקסים
את הערב הראשון שלנו קינחנו בלובי עם הצגת "פינוקיו". הצוות התברר כבעל יכולות משחק מצוינות, התפאורה, שהיתה משולבת בתאורת לדים וטכנולוגיה הפתיעה אפילו את בן זוגי (שמגיע מהתחום) ועיצוב התלבושות המקסים נגע לליבי (אני לא מגיעה מהתחום, אבל נו, אוהבת בגדים...)
גם כאן, הילדים, בטרוף חושים.


יש יותר כחול מהכחול הזה?!
הנוף מהחיים בקומה התשיעית 
אה! והנוף שלנו מהחדר... אוי נו, זה פשוט לא משהו שתמונה יכולה להעביר.
אילו רק זרם המים במקלחות היה חזק יותר, הייתי נשארת כאן לתמיד...!

את המשך החופשה בעיר שאני כל כך אוהבת אתעד בפוסטים נוספים ממש בקרוב; אני מתכננת לקחת את הילדודס (והבעל) לעיר המלכים (מאסט לכל מי שמבקר באילת עם ילדיו) ובתקווה שנספיק גם את המצפה התת ימי ואת מוזיאון השעווה המחודש במתחם האיי-מקס.

יש לכם המלצות נוספות? מוזמנים לעדכן אותי כאן בתגובות!
הישארו קרובים
ותהיו טובים

שלכם, כרמל 

תגובה 1:

  1. כתבה מקסימה, תודה ! טומי לפיד ז"ל אמר פעם שלנופש עם ילדים צריך לקחת חצי מכמות הבגדים המתוכננת ופי שניים מסכום הכסף המתוכנן ! !!!

    השבמחק