20 במרץ 2015

מתחילים לנקות לפסח! בדקנו; מה חדש על המדף, כיצד נוכל לרקוח בביתנו תכשיר ניקוי אקולוגי ומה עושים במקרה של פציעה כתוצאה מהנקיון?

כרמל פלג, מכשירה 

אפתח, ברשותכם, בווידוי: שלום, שמי כרמל ולא- אין לי שואב אבק רובוטי. פשוט אין. אני לא אתנצל (אחים ואחיות שלי??), אבל כן אציין שלמרות העובדה שבביתי הקט מצויים שני חיות מחמד כלביים מהסוג השעיר והחמוד, אנחנו בהחלט מצליחים להסתדר.

שואב האבק של הובר דגם FJ120: גם שואב וגם מטאטא
קל לתפעול ויעיל מאוד
אבל בדיוק כמו שאין חגיגה בלי עוגה, אין נקיונות לפסח בלי איזה שואב אבק טוב וזוהי בדיוק הסיבה שדגמתי שואב כלבבי: ממש לא מפונפן ברמה הרובוטית-טרנדית, אלא מבצע שתי משימות הנדרשות ברמה היום יומית בצורה נפלאה, פשוטה, ולא מעיקה: תכירו את FJ-120, שואב אבק נטען של הובר (HOOVER), המשווק בישראל על ידי חברת ברימאג.
שואב אבק זה אינו מסבך אתכם בכבלים, אלא הוא נטען בקלות ופועל באופן כזה המשלב פונקציה של טאטוא יחד עם שאיבת אבק. כמו שאומרים 2 ב-1. השואב משמש לעת מצוא גם כשואב ידני נטען לבית ולרכב, כך שמשטחים גבוהים, קטנים או מחוץ לבית ניתן לשאוב בקלות וביעילות. אהבתי מאוד שהשואב קומפקטי ונוח לאחסון, אינו מתיימר להיות מפלצת כבדה, אלא תכלסי- כזה שעושה עבודה ובסופו של יום עומד לצד המטאטא הזנוח והמגב בהטמעות מלאה בסביבה. אה! הוא גם ללא שקיות! השואב מצויד בסוללתNi-MH  נטענת חסכונית V12 והטעינה מספיקה לשימוש רציף של 20 דקות. בשואב 2 מהירויות, מיכל נשלף לניקוי קל ומהיר, פילטר רחיץ וישנו מוט הארכה. אני, כאדם ממוצע בגובהו, מצאתי את השואב בגובה מצויין עבורי. ידית האחיזה נוחה וארגונומית ובתום המשימה, ניתן לנעול את המוט כך שהוא ינוח יציב ויחכה למפגש הבא בנינו. הוא גם לא מאוד מרעיש ואפשר לגמרי להיות בטוחים שתקבלו תמורה מלאה עבור כספכם. השואב הזה של הובר נמכר בימים אלו ב-499 ₪ במקום 625 ₪ ואני ממליצה לגמרי לנצל את ההזדמנות עם ההנחה היפה.


כפפות חד פעמיות סטריליות של איזי טאץ' מבית אינטרסן
לפני שתגעו במשהו, הצטיידו בכפפות ידיים חד פעמיות שמתאימות לא רק לנקיון, אגב, כי אם גם לבישול. לנקות עוף חברים זו משימה די מלוכלכת- ועם הכפפות הסטריליות הללו, המשימה נסבלת בהחלט. ולענייננו:
הכפפות האלסטיות הללו של איזי טאץ' מחברת אינטרסן עשויות לטקס והינן היפואלרגניות כך שכל בעלי העור הרגיש למניהם יכולים להרגיש בנוח.
הכפפות החד פעמיות נצמדות לכפות הידיים, נוחות לשימוש, חזקות ואטומות – ובמידה ומתאימים את הגודל הנכון עבור כף היד, היא נותרת יבשה לחלוטין ואפילו הלק, לא מתקלף. הללויה.  
הכפפות מאושרות לשימוש רפואי ועומדות בתקני ה- FDA האמריקאי ומכון התקנים הישראלי ואם עושים בהן שימוש במעבדות רפואיות, גם אצלנו בבית הן מתקבלות בברכה. 20 ש"ח עד סוף אפריל במקום 29.90 ש"ח, ברשתות השיווק השונות.


מגבוני חיטוי עבים של קלינקל. הניחוח הלימוני ישאר הרבה אחרי הניגוב ויגנוב את ההצגה
"קלינקל" של חברת DPL
מארז חסכוני הכולל שלוש חבילות מגבוני בד חזקים במיוחד לניקוי רב פעמי, עשירים בחומר חיטוי המשמיד עד 99.9 אחוזים מהחיידקים הנמצאים על המשטח. המגבונים עמידים ביותר ואני יכלתי לעשות שימוש באותו המגבון לאורך יום שלם כשהוא מנגב ביסודיות ויחד עם זאת ברכות, כמעט כל משטח אפשרי: שיש, מכשירי חשמל שמונחים על גבי השיש וצוברים אבק, אסלות, כיורי שירותים ועוד ועוד. המגבונים מצטיינים בניחוח לימוני מעולה לטעמי והמארז נמכר במחיר נגיש מאוד כך שכל בית יוכל ליהנות מיותרונותיו: 11-15 ש"ח בכל רשתות השיווק. ממליצה!





השרירן בניחוח הדרים. מיסטר מאסל- יעיל בניחוח חדש
SC JOHNSON, יצרנית מוצרי טיפוח לבית בעלת שם עולמי, מציעה לנו מוצר נוסף לניקוי וחיטוי משטחים במטבח - "Mr Muscle"/"מיסטר מאסל" והפעם: בניחוח הדרים.
התרסיס החדש של מיסטר מאסל מתייחד בכך שהוא מבצע חמש פעולות במקביל בכל התזה:
הוא מסיר שומנים וכל סוגי הלכלוך במטבח, מחטא ומשמיד 99.9% חיידקים ווירוסים, מנקה ומבריק את כל המשטחים, מותיר ניחוח נעים של הדרים ומאפשר ניקיון קל ומהיר ללא צורך בשטיפה שלאחר ההתזה, רק ניגוב קל יעשה את העבודה.
אני הצלחתי לנקות איתו בהצלחה את שולחן האוכל, ארונות המטבח, הקירות הרחיצים, את הקרמיקה שלצד הכיריים וגם את הריצוף שמתחת לאיזור הבישול והכיור. הצלחה.  10-16 ש"ח בכל רשתות השיווק.












סיליט בנג
מספר מוצרים יעילים למפגעים שונים.
סיליט בנג מחדשים אף הם בקטגוריית התרסיסים המחטאים וכעת ניתן למצוא בסדרתם מסיר שומנים, תרסיס לניקוי כללי ותרסיס המכיל אקונומיקה לחיטוי מיידי והלבנה. הריסוס מתבצע בקלות וביעילות ישירות על גבי המשטח באופן כזה שניתן גם להשאירו מספר רגעים ללא חשש לטובת יעילות מקסימלית. את התרסיס המכיל אקונומיקה, אגב, תוכלו להשאיר כעשר דקות על גבי משטחים שעליהם הופיעו סימני טחב והללו יעלמו כלא היו! גם המחירים נוחים, בין עשרה שקלים ל- 19.90 בכל הרשתות.



HGHome Guard  
את מוצרי החברה ההולנדית הזו אני מכירה היטב מקרוב. מדובר במוצרי ניקוי פרימיום, שעובדים ממש כאילו חוללו קסם שהיה נדמה כבלתי אפשרי. המוצרים, אשר מיובאים על ידי חברת "מעוז כל הפתרונות לבית, לבניין ולגן" מגוונים מאוד ומאפשרים מציאת פתרון מוצלח מאוד לכל בעייה בבית ומחוצה לו. בין המוצרים שאני באופן אישי ממליצה לכם להכניס הביתה (ותודו לי מאוד על כך לאחר מכן), נמצאים המוצרים הבאים:

·        
מנטרל ריחות לא נעימים עד היסוד של HG. החיים נחלקים ללפני
ואחרי שהכרתם את המוצר הזה
מנטרל ריחות – כמי שיש לה בבית חיות מחמד (כן, ברבים!), מצאתי את החיים שלי נחלקים לשניים מאז גיליתי את האור, כלומר- את המוצר הזה: מדובר בתרסיס חדש ומהפכני המנטרל ריחות רעים (ביולוגיים ולא ביולוגיים), לחלוטין! הוא אינו מפריש ריח כלל ואינו מסווה את מקור הריח הרע, אלא מחזיר את החדר בדיוק למצב ריחו המקורי. תשכחו לגמרי מריחות חריפים כמו שתן בעלי חיים, עשן סיגריות, בישולים, פופקורן שרוף (קורה לי המון)  או כל ריח מטריד אחר. המוצר מכיל אנזימים המתפזרים באוויר, מפרקים את מקור הריח וכך מעלימים אותו לחלוטין. המוצר מבוסס על תמציות צמחים טבעיות ולא רעילות שניתן לרסס ישירות על מקור הריח ואף על בעלי החיים ללא חשש. 55 ₪









·        
פותח סתימות של HG. מי צריך איש מקצוע במאות שקלים כשיש
תכשיר מקצועי בהרבה הרבה פחות?1
פותח סתימות אנזימטי לצנרת המטבח– המוצר הזה חוסך לנו ביקור של שרברב שיעלה לנו במקרים הנוחים יותר משהו כמו 250 ש"ח לביקור. התכשיר פותח את הסתימות בכיור ללא מאמץ כלל: מרוקנים את תכולתו של הבקבוק אל הכיור במהלך הלילה ובבוקר, הסתימה כלא היתה.  מה שמיוחד במוצר הוא היותו מוצר ירוק וידידותי לסביבה, המבוסס על אנזימים אשר "אוכלים" את שאריות המזון וכך נפתחת הסתימה. 39.90 ש"ח.  

·         מסיר כתמים נקודתי מריצוף
לקראת בואם של האורחים וגם אחרי לכתם, את התכשיר המרוכז הזה שמתאים גם לשימוש יומיומי, לא תחליפו בחיים: יש לו ניחוח מרענן  והוא מתאים לניקוי קבוע של רצפות אבן טבעית, לרצפות שיש, טרוורטין, גרניט ושאר סוגי אבן טבעית עם או בלי פוליש. התכשיר מנקה ביסודיות את הרצפה ומשאיר אותה נקייה ומבריקה, וכל זכר לכתם שהיה עליה- מתפוגג. 49.90 ₪

·         קצף מסיר אבנית
הצטברות אבנית היא בעיה נפוצה במקלחונים, אמבטיות,משטחי עבודה, בתי שימוש ועוד. אני, באופן אישי, כבר התייאשתי מכמויות האבנית שעל גבי המקלחון שלנו והתנצלתי עמוקות בפני אותו מקלחון אומלל ובפני בני הבית: זה המצב, עד שנצליח לקנות מקלחון חדש. עם הקצף מסיר אבנית הזה, לא צריך! הכתמים ומשקעי האבנית במהירות וביסודיות, כך שהמשטח נראהמבריק כמו חדש. 34.90 ₪



בראסו- מנקה ומבריק כלי נחושת ופליז
סבתא! אפשר להפסיק לעבוד קשה!
זכורונות ילדות מתוקים שלי מההכנות לחג הפסח הם (תתפלאו), ישיבה עם סבתא שלי מחוץ לביתה, כשכל כלי הכסף והנחושת שלה מוצגים בדיספליי ראווה לצד גיגית מלאה מים עם לימון ואני, עם גאווה כל כך גדולה על השלל הנאה של הסבתא שלי, מבריקה ומצחצת בידיים חשופות את הכלים עם מטלית פשוטה, וחשה אושר גדול. השנים חלפו ומאז גם סבתא שלי גילתה שהיום, כבר לא צריך לרקוח את חומרי הניקוי שישמרו על שלמותם ובוהקם של הכלים היקרים לליבה.  רקיטבנקיזר מציעה את 'סילבו' ו'בראסו' להברקה מצוינת של אותם כלים וללא מאמץ רב (כמו שאני השקעתי על מנת שהכלים יבהיקו באמצעים הדלים שהיו לרשותנו). המוצרים מתאימים לפריטי יודאיקה, לפמוטים, קערת הסדר ועוד מגוון רחב של כלי כסף ונחושת.קלות השימוש במוצר מתאפשרת הודות לכך שספוגית הצמר טבולה מראש בחומר הניקוי ולמשתמשים נותר רק לשלוף אותה, להבריק ולנגב.
סילבו– להברקת כלי כסף, זהב, אלומיניום וכרום.
בראסו – להברקת כלי פליז, נחושת וכרום.









מטליות פלא של יוניסון, מבית אינטרסן. הרצפה נקיה ללא סימני ניגוב
מטליות הפלא של unison, מבית אינטרסן הן מטליות עבות במיוחד, עשויות מסיבים דקים אשר "אוספים" את טיפות המים וסופגים אותן אל תוך המטלית באופן כמעט מוחלט. המטליות בעלות יכולת ספיגה מרבית, כך שניתן לנקות איתן שטחים גדולים מאוד בתוך זמן קצר והן מותירות את המשטח יבש וללא סימני מים מרגיזים.  אהבתי מאוד את העובדה שגם לאחר כביסה נאותה (בטמפרטורה נמוכה ובסחיטה יחסית עדינה), הם שמרו על הגודל והצורה וניתן היה לנקות איתן שוב ושוב בהנאה מלאה. 20 ש"ח לזוג מטליות בגודל 60*90 במקום 29.90 ש"ח, עד סוף חודש אפריל. להשיג ברשתות השיווק השונות.



ניקול,מבית חוגלה קימברלי, מציע  מגוון רחב של פתרונות פשוטים לשימוש. אני ממליצה על מה שבאמת יחולל שינוי אמיתי ב"חויית" הנקיון שלכם השנה:

סדרת מוצרים חכמים של "ניקול", עושים עבודה טובה
משתחררת מהסמרטוטים-מטלית חכמה יומית המורכבת ממרקם כדוריות ייחודי המקנה להן חוזק לטובת סחיטה וניקוי רב פעמי. המטליות מנקות ביעילות וניתנות לשטיפה וסחיטה ממש כמו מטליות הבד, אולם במקום להעביר את הלכלוך ממקום למקום , מתחילים כל שימוש ביחידה חדשה, נקייה והיגיינית. המטלית החכמה של ניקול מתאימה לניקוי כיורים שישי קרמיקה ומשטחי עץ.

עושה קסמים- ספוגית פלא המסירה כתמים קשים בקלות רבה, שמתאימה לפורמייקה, קירות, משטחי עור, נירוסטה, תנורים כיריים, מקררים כיורים, קרמיקה, שיש, פלסטיק, ריהוט גינה ופנים המכונית או בקיצור- לכל מקום אפשרי ממנו תרצו להסיר כתמים ביעילות ובמינימום מאמץ.

חזקה בסחיבה- רק אחרי שעושים נקיון פסח אמיתי מגלים כמה ג'אנק הצלחנו לאגור במהלך השנה שחלפה. למשימת הפניוי לפח השכונתי או לתרומה, צריך שקיות אשפה חזקות במיוחד ורצוי כאלה עם שרוך. השקית הזו עמידה בעומסים כבדים, מתכלה וידידותית לסביבה. קיים במידות: M,L,XL.


טואלט דק דיסקיות מחטאות לאסלה. ללא מגע ידיים
"דאק" המותג הבינלאומי המוביל בתחום ניקיון חדר השירותים, מציע לנו להמנע מהנגיעה באביזר החיטוי שעד היום נאלצנו להצמיד לדופן האסלה הלא מאוד נקיה שלנו והודות לטכנולוגיה חדשה, מאפשרת לנו להצמיד דסקית ג'ל עם חומר חיטוי פעיל לאותו הדופן ממש, מבלי לגעת במוצר עצמו או באסלה.  
הטכנולוגיה של הדיסק הינה ייחודית וחדשנית בנוחיותה למשתמש, על ידי הצמדת השפופרת לחלקה הפנימי של האסלה, ובלחיצה קלה משתחררת דיסקית ג'ל בצורת יהלום, הנצמדת בצורה חזקה ישירות לדופן האסלה.
הג'ל מתמוסס מעצמו בכל הדחת מים, ועם התמוססותו משתחרר חומר ניקוי פעיל המאפשר להשאיר את האסלה רעננה תוך הפצת ניחוח נפלא של לבנדר. אין צורך בהסרת המוצר מדופן האסלה, הדיסק מתכלה מעצמו ומכאן אינו צובר לכלוך וחיידקים ואינו מכתים את האסלה 6 דיסקיות ג'ל ב-10-15 ש"ח. בכל רשתות השיווק.  


מנקה מדיח של סומט
נסייע למדיח לשמור על מלוא הכוח לקראת עומס החג





אין ספק שמדיח הכלים שלנו עומד לעבוד שעות נוספות במהלך החג ולקראתו, כך שחיוני יהיה לשמור עליו ולסייע לתפקוד מלא שלו. מותג ניקיון הכלים סומט מציע לנו לייעל את פעולות נקיון המדיח באמצעות "סומט מנקה מדיח", תכשיר שכל ייעודו הוא ניקוי עמוק ויסודי של הצנרת והחלקים הפנימיים של המדיח מפני שומן, אבנית ושאריות לכלוך. כאשר מערכות המדיח אינן פועלות כראוי כושר הניקוי של המדיח פוחת משמעותית ותחזוקתו נפגעת, מן הסתם- וממש, אבל ממש לא בא לנו להתקע בלי מדיח בערב החג. אגב, גם טבליות המדיח הג'ליות שלהם, מעולות.















פיניש קוואנטום החדש
מוצלח יותר
אם כבר בענייני מדיח עסקינן, תוכלו להיות בטוחים שאם תעשו שימוש בטבליות הללו של "פיניש קוואנטום החדש", הכלים יצאו מבריקים ונקיים יותר. הגרסה העדכנית הזו של הטבליות שלהם עושה פלאים וכעת, לא רק שהטבליה מתמוססת לחלוטין, אלא ששאריות עקשות של לכלוך על גבי הכלים מתנדפות להן לחלוטין. הכלים השקופים יוצאים מבריקים ואפשר להבחין אפילו בניחוח מרומז. 














סדרת ניזלי הכלים של סנו "ספארק" הכלים באמת מבריקים
אם בכלים עסקינן, ישנם כאלה שמעדיפים לקרצף כלים מסויימים בעצמם, עבודת יד. סדרת סנו  spark (ספארק), החדשה אמנם כוללת גם טבליות מוצלחות למדיח, אבל את נוזלי הכלים בסדרה הזו לא תרצו לפספס:
נוזלי הכלים בסדרת סנו ספארק מבוססים על נוסחה המכילה חומרים פעילים עוצמתיים, בריכוז של 24% לפחות, המעניקים לכלים ניקיון וברק, באיכות שאין גבוהה ממנו בישראל. סדרת סנו ספארק, חידוש מבריק של סנו, עם נוסחה חדשה והרכב חומרים עצמתי ויעיל הרבה יותר, בהשוואה למוצר הישן; טיפה אחת של סנו ספארק מספיקה להדחת כמות כפולה של כלים. הנוזל מנקה ביעילות מרבית, מסיר שומנים, יוצר קצף עשיר ומותיר את הכלים נקיים ומבריקים. הסדרה כוללת: נוזל כלים סנו ספארק בניחוח קלאסי, נוזל כלים סנו ספארק בניחוח לימון רענן, נוזל כלים סנו ספארק בניחוח לבנדר עדין, נוזל כלים סנו ספארק היפואלרגני, לבעלי עור רגיש, בניחוח פריחת השקד, נוזל כלים סנו ספארק בניחוח לימון רענן מגיע גם בבקבוק של 1 ליטר עם משאבה, לנוחות שימוש מקסימלית. כל נוזלי הכלים בסדרה בריכוז של 24% לפחות ונבדקו דרמטולוגית.


פרסיל ג'ל, ריח מעולה וניקיון ניכר.




למרות שעדיין לא ממש חם והעונה החמה לא הגיעה באופן רשמי בתקופה זו, אני תמיד אוהבת במסגרת הנקיונות לפסח לנקות גם את ארונות הבגדים ולהתחיל למיין ביגוד למעבר. "פרסיל" (מבית הנקל), ג'ל מוצר הכביסה המוכר לנו, מציעה היום נוזל כביסה מצויין שלא רק מצליח במשימת הסרת הכתמים, אלא שיש לו ניחוח משגע של לבנדר, שאין אחד שלא אוהב. פרסיל ג'ל הוא מוצר המבוסס על טכנולוגיה ייחודית של ג'ל כביסה מרוכז ביותר המתפרק בעוצמה הישר לתוך הכביסה המלוכלכת והכתמים. 38 ₪ לבקבוק של 3 ליטר ואם תצליחו לתפוס את המבצע שלהם ברשתות השיווק עד החג, תיהנו ממנו בתמורה ל- 30 ש"ח.











את חברת גרין פלאש הנהדרת הכרתי לא מזמן ואני מברכת על כך בכל יום מאז. מדובר בחברה שהדגש שלה הוא החיבה לסביבה, ההתחשבות בנושא הקיימות ולצד כל זאת; סיפוק תוצאות מושלמות לכל משימה לה מוצריה נדרשים.
אשמח להמליץ לכם כאן על מספר מוצרים שלהם שלטעמי ישדרגו לכם את חוויות הנקיון לקראת החג ובכלל, להנעמת השהייה בבית נקי:
ספוג אקולוגי לשטיפת הכלים, "גרין פלאש"
מטליות בד עבות העשויות סיבי במבוק, ידידותיות לסביבה ונוחות מאוד לשימוש בכל סביבת הבית. הבד נעים למגע ויעילותו מוצלחת מאוד גם על משטחים עדינים אותם איננו חפצים לשרוט. גם את הספוגים הטבעיים שלהם לשטיפת כלים תמצאו כחזרה נעימה אל הטבע, שכן הם מנקים ביעילות רבה את כלי המבטח שלנו בהדחה ידנית ונעים לחוש אותם בין הידיים. לספוגים הללו מראה "של פעם", מה שמוסיף חינניות לכל הסיפור הזה שגרין פלאש מתייחדים בהם: שמירה על הסביבה והחזרה אל המקורות הטבעיים שיאפשרו לנו נקיון לא פחות מוצלח בבית.
כריות סופחות ריחות של "גרין פלאש"
יעילות מוכחת
כריות סופגות ריחות: למותג מספר כריות מסוגים שונים אשר נועדו לספוג ריחות לא נעימים בסביבת המגורים ולאפשר לסביבה לשמור על עצמה מבלי שתפגע מחומרים מזיקים. כך למשל, כריות אלה סופגות ניחוחות לא נעימים מאיזור פח האשפה הבייתי: הן ניתנות לקיבוע באמצעות סקוטשים נוחים לשימוש. בתוכן יש פחם במבוק בעל מבנה נקבובי כך שהריחות נספגים באופן מוחלט. כרית נוספת המבוססת על טהרת הבמבוק תאפשר לכם לספוג ריחות של סיגריות, בעלי חיים, אוכל שנשפך וכדומה, כאשר גם הפעם ניתן לתלות את הכרית באמצעות שרוכים. הכרית מתאפיינת במראה אסתטי מאוד, כך שהיא אפילו יכולה לשמש "אלמנט עיצובי", במידה ונשתמש בה ביצירתיות הנכונה. עוד כרית של גרין פלאש מבטיחה שתוכל לטהר אוויר ממקומות טחובים וסגורים כמו מחסנים, מטבחים ומכוניות (בעיקר אם מעשנים בתוכן) והתוצאות מעולות. אגב, ציפור קטנה לחשה לי שאת הכריות בעלות סיבי הבמבוק ניתן להכניס גם לתוך ארונות הבגדים, כך שלצד שמירה על ריח ניטרלי, הן גם יסייעו בהרחקת העש. להיט!
את המוצרים של גרין פלאש אפשר להשיג ברשתות ניצת הדובדבן, טיב טעם, עדן טבע מרקט, קסם הטבע, סטופ מרקט
וסופר יודה, במחירים שמשתווים לאלו של מוצרים שאינם אקולוגיים, מה שהופך את הבחירה להרבה יותר קלה ו... טבעית.

סוד נוזל רצפות בניחוח מרכך כביסה
איזה ריח מושלם!






את הרצפות בבית אני ממליצה בפה מלא לקרצף או לרענן באמצעות נוזל הרצפות החדש והייחודי של "סוד": מדובר בסדרת נוזלי רצפות חדשה שהניחוחות שלהם מבוססים על מרככי הכביסה המוכרים כל כך של אותו המותג (הוורוד או הכחול פשוט עילפו אותי במובן המעולה של המילה) והבית מריח באופן תמידי כמו בית כזה שכל היום עסוקים בו בלכבס ולקפל. תענוג! הריצפה שמתקבלת אפילו רק לאחר העברת ניגוב קל מוספג בנוזל הריחני, אפשר להגדיר בוודאות כנקיה לחלוטין והעין בהחלט מבחינה בזה.











במידה וכל התכשירים הללו אינם באים בחשבון מבחינתכם מאחר ואתם יותר בעניין אקולוגי (אני משתמשת ברוב המקרים בחומרי הניקוי של חברת אקובר המעולים והאקולוגיים), תשמחו לדעת שישנה אפשרות להכין חומרי ניקוי גם בבית, ממרכיבים שניתן למצוא בארונות או לרכוש בחנויות המתמחות. את המתכון הפשוט והמוצלח הזה קבלתי מלבנה פרידמן מ- levana by natur, מומחית בארומתרפיה, צמחי מרפא וקוסמטיקה טבעית:
לתוך מכל ריק ונקי (ניתן להשתמש במיכל שנותר לאחר שסיימתם את השימוש בנוזל להברקת חלונות) יש להכניס את החומרים הבאים אותם ניתן להשיג בכל רשתות חנויות הטבע או הפארם:
·         700 מ"ל מים מזוקקים
·         300 מ"ל חומץ תפוחים
·         10 מ"ל שמן אתרי אקליפטוס לימוני
·         10 מ"ל שמן אתרי עץ התה
·         5 מ"ל שמן אתרי לימון
סגרו את פקק המתז ונערו בעדינות. התערובת שהתקבלה מחטאת, אנטי בקטריאלית, אנטי פטרייתית ובעלת ניחוח נהדר שכבונוס נוסף, אותו ניחוח מוצלח, גם יעיל בהרחקת יתושים!



אז אחרי שיש לנו את כל מה שיעשה את העבודה כמו שצריך, במד"א מזהירים מהסכנות האפשריות במהלך ניקיונות לחג ומסבירים לנו כיצד נוכל להמנע מסכנות ולטפל בפציעות, במידת הצורך. שימו לב, אין בהנחיות הנ”ל להקנות סמכויות טיפול או אבחון מעבר לרמת ידיעותיך בהגשת עזרה ראשונה.

דובר מד"א, זכי הלר, מספר לי, שסתבר כי מדי שנה מטפלים צוותי מד"א בפגיעות המתרחשות במהלך הניקיונות לקראת הפסח וההכנות לערב החג. אני בטוחה שכולנו זוכרים שהחודש נאלצו צוותי מד"א לקבוע את מותה של אישה כבת 40 שנפלה מגובה של כ-13 קומות כאשר ניקתה את חלונות ביתה בעיר נתניה.
אז נכון, לא כל הפציעות נובעות מנפילה מגובה רב לאחר ניסיונות לנקות את תריסי החלון, אבל דווקא החשיפה
לחומרים ושאיפת אדים רעילים עלולים להיות אלה שיסבו לנו נזק וסבל גם שעות לאחר הניקיון.

כיצד נימנע?
-          יש להרחיק את חומרי הניקוי מהישג ידם של הילדים, לרשום ולסמן בבירור על גבי האריזה שמצוין בחומר ניקוי ולא חומר מאכל.
-          יש להקפיד על השארת חומרי הניקוי והתרופות באריזתם המקורית.
-          בזמן הניקוי יש להרחיק את המזון מחומרי הניקוי.
-          הקפידו לנעול נעלים סגורות בעת ניקוי הבית. כך תמנעו מהחלקה ומכוויות מחומרי ניקוי בכפות הרגלים.
-          תינוקות נוהגים להכניס כל דבר לפה, לעתים רבות ישנם שאריות של חומרי ניקוי מפוזרים ברחבי הבית. הקפד על שטיפה טובה והרחקת החומרים.
-          על נשים בהריון ומניקות להימנע מחשיפה לחומרים כימיים רעילים.
-          קרא את ההנחיות על גב המוצר, ודא כי המצור ידידותי למשתמש ולסביבה.
-          הקפד לא לערבב חומרי ניקוי מסוגים שונים.
-          יש לפתוח את החלונות ולאוורר את הבית לאחר הניקוי.

כיצד נטפל?
-          במקרה של הרעלה - חייג 101 והזמן אמבולנס.
-          חל איסור מוחלט לתת חומר "נוגד" - אין להשקות לא בחלב ולא במיץ לימון. גרימת הקאה מסוכנת לנפגע. יש להקפיד על דרכי אוויר פתוחות והושבת החולה בתנוחה הנוחה לו.
-          במקרה של פגיעה בעיניים - שטוף את העיניים היטב עם מים זורמים בלבד, לא לשפשף! במידה וממשיך גירוי אדמומיות ודמעת - חייג 101 והזמן אמבולנס.
-          פגיעה בגוף כוויות כימיות - עיין בהנחיות המוצר - חייג 101 והזמן אמבולנס.
-          אלרגיה - במקרה של אלרגיה קלה ורגישות מקומית יש לשטוף את המקום עם מים בלבד ולפעול בהתאם להנחיות על גב המוצר.
-          במידה ומתפתחת רגישות מוגברת המאופיינת בקשיי נשימה או נפיחות, חייג 101 והזמן אמבולנס, במקביל הושב את הנפגע.

במהלך האפייה, הבישול וביעור החמץ חשוב להרחיק את הילדים, חפצים חמים ממקומות הנגישים לילדים ולוודא שליטה מלאה ככל שניתן על מקור האש.
במקרה של כוויה ראשית- חייגו 101 והזמינו אמבולנס! במידה והנפגע עולה באש יש לגלגל את הנפגע על חול/עפר, לשפוך עליו מים, לכסות את הנפגע באמצעות שמיכה רטובה (אין לכסות את הראש מחשש לחנק).
-          בכוויה מקומית - יש להניח את האיבר הפגוע תחת מים פושרים זורמים בלבד


מאחלת לכולנו, מכל הלב- חג שמח וכשר!
שלכם
כרמל




3 תגובות:

  1. אלו בהחלט מוצרים מצויינים לניקוי הבית עושים פוליש תפארת, אני משתשמשת בחלקם ומאוד ממליצה לאחרים עליהם.

    השבמחק
  2. עבודות פוליש בביצוע של חברה מקצועית יכול לחסוך לכם המון זמן

    השבמחק
  3. אני בפסח מזמין חברת ניקיון שתעשה את העבודה בשבילי וכך מתפנה לי זמן לדברים אחרים.

    השבמחק