13 ביולי 2013

אספרסו בר בפארק – ראשון לציון

בלב העיר ראשון לציון שוכן לו פארק קטנטן ובצמוד לו מדרחוב. מן יקום נפרד עם אוירה פסטוראלית משהו, המנתק את יושביו מהמציאות ולו לרגע. מקום מעולה למקם בו מסעדה. אספרסו בר.


מאת: שי מלכי

סוף שנת הלימודים. ילדים צוהלים ושמחים, ובמידה מסויימת, גם ההורים. החלטנו לחגוג עם הילדים במסעדה. קיבלנו המלצות חמות על מסעדה נחמדה הסמוכה לפארק, בראשון לציון .

הזמנו מקומות. בעזרת GPS  הגענו לכתובת הנתונה, רחוב זד"ל 5, במרכז העיר ראשון לציון. למצוא חנייה באיזור, במיוחד למי שלא מכיר את העיר, אין סיכוי, ולכן השתמשנו בחניון העירייה ברחוב זד"ל. החניון – הוא חוויה שלילית במיוחד המעיב על כל בילוי באיזור. חניון מיושן, מלוכלך שברור למדי שאין בו יותר מדי השקעה. לא ברור למה תושבי ראשון לציון מקבלים את פתרון החנייה הזה במרכז העיר כמובן מאליו ואינם מתקוממים, ויתרה מכך, גם קברניטי העיר, שלהם חניות שמורות בחניון, צריכים לעבור בין כתמי השתן עד למעליות הנעולות.

הצלחנו למצוא דרך לצאת מהחניון הנוראי. היציאה היא לתוך מדרחוב רחב ידיים הגובל בפארק שעטוף במין אוירה קסומה. המסעדה ממוקמת במרכזו של המדרחוב. בחוץ שולחנות, מלאים באנשים משוחחים, שותים בירה ונהנים ממטעמי המסעדה. בפנים, אוירה שקטה יותר וממוזגת, תאורה עמומה מעט, רומנטית משהו ומוסיקה טובה בוקעת מהרמקולים המפוזרים במקום.

המסעדה במדרחוב
פנים המסעדה
בר המשקאות
קבלת הפנים הייתה לבבית ומקצועית ומיד עם בחירת השולחן הגישו לנו באדיבות תפריטים והמלצרית ניגשה לעזור, להמליץ ולהגיש משקאות..
למנה ראשונה הזמנו ברוסקטה מוצרלה עם עגבניות שרי – מנה גדולה שהספיקה לשני ילדים מתבגרים, פטריות במילוי גבינה עטופות בציפוי פריך ורוטב שמנת, קרפציו בשמן זית, חוצץ בלסמי מעוטר בגבינת פרמזן וג'בטה איטלקית בליווי חמאת זיתים.

ברוסקטה מוצרלה ועגבניות שרי 32 ש"ח

פטריות במילוי גבינה עטופות בציפוי פריך ורוטב שמנת 37 ש"ח 

קרפציו בשמן זית, חומץ בלסמי מעוטר בגבינת פרמזן 39 ש"ח

ג'בטה איטלקית בליווי חמאת זיתים 16 ש"ח

כל המנות הראשונות היו מאוד טעימות ועברו "חיסול מהיר". הג'בטה הגיעה טריה, חמה ופריכה. הברוסקטה הייתה פריכה עם גבינת מוצרלה מותכת ושפע של עגבניות שרי חצויות ומתובלות היטב. מנה גדולה שהספיקה לשני הילדים בליווי "טעימות" של נציגי ההורים. מומלץ!
קרפציו זה עולם ומלואו. חגיגה של טעמים. ואכן כגודל הציפייה – עושר התמורה. הבשר היה טעים להפליא, חתוך דק כנייר ומתובל במדוייק. אפילו הילדים התמוגגו, למרות שזו אינה מנה ילדותית באופיה.
הפטריות היו טעימות – הציפוי הפריך, נתן קונטרסט קרנצי לרוטב המעודן והמילוי הרך. שילוב מירקמים מעניין וטעים.
נפרדנו בעצב מצלחות ריקות וחיכינו להפתעות הבאות.

למנות העיקריות היה מגוון טעמים שונים לאחת מהשניה. רביולי גבינות ברוטב שמנת בזיליקום ופרמזן, פילה סלמון קלאסי בתנור בליווי ריבת בצל ופירה, פילה בורי בלווי פירה והמבורגר בקר עם חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ ותוספת בייקון וצי'פס.

רביולי גבינות צאן ברוטב שמנת בזיליקום ופרמזן 59 ש"ח

פילה בורי בחמאת לימון בליווי פירה 83 ש"ח

פילה סלמון קלאסי בריבת בצל ובליווי פירה 83 ש"ח

המבורגר אנטריקוט עם ירקות ובייקון בליווי צ'יפס 55 ש"ח

הרביולי היה נחמד אבל לא מדהים, כמו יצא מהקפאה. שלא נבין לא נכון, לא נשאר זכר למנה או לרוטב והלקוח הצעיר היה מאושר מהעושר הגבינתי ולא פסח על תוספת של מנה גדושה ומכובדת של גבינת פרמזן.
פילה הבורי הגיע בשלושה נתחים יפים, מתובל היטב ובמידת עשייה נכונה. היה טעים אבל הכוכב בצלחת היה הפירה המשובח בעל המרקם הקטיפתי ובטעם חמאתי-חמצמץ. זוגתי ציינה שלא חשבה שמאכל כה גנרי כמו פירה יכול לקבל טוויט כה מעניין, וציינה שזו אחת התוספות המעניינות שאכלה מימיה. המלצרית ציינה שהטעם המיוחד מתקבל מתוספת של גבינות כדוגמת פרמזן. הפירה בשילוב עם תיבול הדג, היה מושלם.
פילה הסלמון, הוא מאכל חביב במיוחד על יושבי הבית ולכן הציפיה הייתה גדולה.
לשולחן הגיע נתח יפה מעוטר ברוטב ריבת בצל מאוד צבעוני ובליווי פירה. הפירה שוב כיכב, אך כאן הסלומון מנצח במיוחד בשילוב עם ריבת הבצל המתקתקה. עושר הטעמים היה מושלם עם מליחות נכונה ומתיקות בצלצלית מעודנת. בשר הדג היה רך ולא יבש והפירה...., אמרנו כבר, לא?!
ההמבורגר היה עסיסי, מבשר אנטריקוט משובח במידת עשייה כמבוקש, בלווי ירקות טריים ותוספת בייקון פריך. הצ'יפס כיכב במיוחד אצל הדור הצעיר שנלחם על כל פיסת תפ"א. מנה טובה.

נשאר מקום? לא.
אז מה? לא מוותרים על קינוח. ההורים קינחו באספרסו כפול וטעים. הילדים חלקו גלידה ועוגת גבינה פרורים שלהפתעתנו הייתה ללא סוכר, מאוד טעימה וללא טעמי לוואי של סוכרים מלאכותיים.

עוגת גבינה פירורים (ללא סוכר) 36 ש"ח

גלידה שוקו וניל 29 ש"ח

בסה"כ עברנו חוויה קולינרית טובה ואיכותית. יצאנו מלאים, מסופקים ולא כבדים.
השירות היה ללא דופי, מקצועי, נעים ומיידי.
בהחלט מומלץ, גם לזוגות המבקשים מעט פרטיות וגם לקבוצות גדולות יותר המחפשות אוירה חיובית ונינוחה, ללא המולת רחוב ושאון העיר, אל מול פארק קטן וחמוד. מתאים גם להורים עם ילדים שרוצים להשתובב בסביבת המסעדה ללא חשש.

עכשיו חזרה לחניון...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה