9 באוג׳ 2014

אוגוסט 2014, הספרים החדשים על המדף. בקרוב אצלכם:



 בקטגוריית הילדים:

הרפתקאות פייפר ביער התירוצים
עלילה קצבית
"הרפתקאות פייפר מגדנות ביער התירוצים", קובי לוי.
פייפר מגדנות, מטוס מופלא העשוי כולו ממתקים, מתרסק יום אחד בארץ מוזרה בעולם התירוצים, הנמצאת לא הרחק מעבר להרי החושך. הטייס צונח אל תוך בור עמוק שנמצא בלב יער מסתורי. ביער הזה, הוא פוגש חיות שונות ומשונות ויצורים חכמים ונבונים שאף אדם לא פגש מעולם, ביניהם אריק מלך החיות, יפה הג'ירפה, איל השועל, רוזיזברה, רפי קרנפי, שמיל הפיל ועוד רבים אחרים. לוקח קצת זמן עד שמצליח הטייס האמיץ שלנו לחזור הביתה, אבל זה משאיר לו המון זמן לחוות הרפתקאות מסמרות שיער וללמוד את ערכן של תכונות חשובות כמו נדיבות, סובלנות ועזרה לזולת.
"יער התירוצים" הוא הספר הראשון בסדרת "הרפתקאות פייפר מגדנות" מאת הסופר קובי לוי. השפה קולחת ההומור מדליק והעלילה קצבית ובשילוב כל אלו מוביל אותנו המספר-הטייס במסע המסתורי שבסופו של דבר מצליח להחדיר מעט ערכים חשובים ללבבות הצעירים. המאייר אלברט זמורא הפליא לאייר בעין רגישה וביד בוטחת ולהוריד אל הנייר את הדמיונות המדוייקים של הילדים, המאזינים לסיפור.
58 ש"ח, הוצאת דני ספרים. (באתר שלהם, אגב, הנחות מובטחות על שלל הספרים)




"אווז בגן המשחקים"
מתיקות אין קץ
"אווז" סדרת ספרי ילדים חדשה, לורה וול.  
סוף סוף סדרת "אווז" המקסימה עושה עליה ומעתה יוכלו גם כל היושבים בציון ליהנות מפרי עטה ומכחולה של האמנית והמאיירת הבריטית לורה וול, אשר הספיקה בשנתיים האחרונות לכבוש את לבבותיהם של מיליוני ילדים ברחבי העולם. בישראל חוגגים את הבשורה עם יציאתם לאור של שני הספרים הראשונים בסדרה בת שש הספרים עד כה, ובתרגום לעברית, כמובן - "אווז בגן המשחקים" ו"אווז בגן החיות".
במרכז סדרת הספרים המקסימה להפליא הזו מופיעות דמויותיהם של האווז וחברתו סופי חברים טובים ובלתי רגילים. בספר הראשון, "אווז בגן המשחקים", סופי הולכת לגן המשחקים, אבל עדיין אין לה עם מי לשחק. יום אחד היא פוגשת שם את אווז, ובמהרה הם הופכים חברים טובים שבלתי אפשרי להפריד ביניהם (השאר הסטוריה). בספר השני, "אווז בגן החיות" מחליטה סופי למצוא לאווז חברים חדשים והם הולכים יחד לגן החיות, שם הם פוגשים בבעלי חיים שונים, ביניהם להקת אווזים חברותית.
לורה וול התפרסמה בזכות סדרת איורים בשם "אהבה בחוף הים", השואבים השראה מחוף הים של דבון הסמוך לביתה שבבריטניה. את דמותו של אווז יצרה לראשונה במהלך לימודי האמנות שלה באוניברסיטה במסגרת פרויקט איור ספרי ילדים. התמימות והרצון הטוב הטהור ניכרים בתוצאה הסופית באופן מחמם לב ממש.
38 ש"ח, מתנה מקסימה כספר לגן, ובכלל.
הוצאת דני ספרים.


"שמח במטבח- מתוקים"
מדריך מושלם לילדים (ומבוגרים)
"שמח במטבח"-מתוקים", אביגייל וויטלי וג'יימס מקליין.
זהו הספר השישי בסדרת ספרים יצירתית זו, כשהפעם, נוכל כולנו, מבוגרים כילדים, ללמוד מהן הדרכים הפשוטות צעד אחר צעד, ליצירת מנות מתוקות בניהן; חטיפי טופי, סוכריות גומי, וביצי שוקולד, שבחים בהנאה.
כל המתכונים בספר הצבעוני והמזמין קלים להכנה ואינם דורשים ציוד מיוחד או טכניקות בישול מסובכות. כל שעל הטבחים הצעירים לעשות (בליווי מבוגר) הוא לעקוב אחר המתכונים הפשוטים, המלווים בתמונות ובאיורים מאירי עיניים, ולהפתיע את בני המשפחה והחברים במגוון של ממתקים נפלאים.

הפרק הפותח את הספר מוקדש לכללים בסיסיים, אמצעי זהירות, טכניקות וטיפים חשובים, המותאמים לגיל הקוראים, כגון שקילה ומדידת מרכיבי המתכון, שבירת ביצים, ריפוד תבניות, המסת שוקולד, רידוד בצק וכד'. במרכז הספר מתכונים קלים להכנה של ממתקים כדוגמת פאדג' קרמל ואגוזים, מרשמלו על מקל, פופקורן טופי, לבבות שוקולד, חטיפי קוקוס וסוכריות על מקל. פרק מיוחד מציע רעיונות מקוריים להכנת אריזות צבעוניות לממתקים, ביניהם קופסאות מתנה, דלי לפופקורן ותגיות. הפרק החותם את הספר מציין אילו מרכיבים עלולים להיות בעייתיים עבור אנשים הרגישים להם.

68 ש"ח, הוצאת דני ספרים. הנחה מובטחת לרוכשים דרך האתר




בקטגוריית המבוגרים:

"דברים שרציתי לומר"
זוכה פרס חביב הקהל בסיפור הקצר2014
"דברים שרציתי לומר", רמי בר אדון.
בספר הנ"ל מקובצים להם יחדיו עשרות סיפורים קצרים, סיפורי החיים של המחבר, אנקדוטות מתחומי הדמיון, כשהללו מעורבים ומתובלים במציאות. הספר, בו המילים הינן שפת יום-יום שגרתית, הנו למעשה פרוזה, שכן לא מדובר ברומן ואף לא בסיפור מתח, לא בדרמה ולא בביוגרפיה. אפשר לומר בבטחון רב, כי שמו, "דברים שרציתי לומר", הינו האמת הפשוטה: מדובר בחומרים שרובם רסיסי ילדות – על ילדות מיוחדת במינה של המחבר בצפון הישן של תל אביב בתחילת שנות ה-50, שהיה שוקק חיים. סיפורי שכונה, סיפורי מקומות שהם משאת דמיונו של כל ילד ובעיקר, סיפורי בית, הווי המשפחה והסלנג המיוחד ששלט הן בבית והן מחוצה לו.
אסופת הסיפורים מקסימה. במקרים רבים דיברה אלי באופן ישיר ובמקרים אחרים לא ממש הצליחה לדגדג בנימי נפשי, אולם בהחלט הסבה לי עונג של חיוך ולעיתים אף ייסרה אותי בלחלוחית העין.
כאמור,הספר כולל עשרות סיפורים קצרים, כשאחד מהם, הסיפור "נועם גרשוני", זכה במקום הראשון כחביב הקהל בתחרות הסיפור הקצר לשנת 2014.



"הו דוניו"
(אלו הם החיים)
"הוי דוניו", יצחק אליעזרוב.
הסופר, שפליא לגולל בספרו זה את סיפורו הפרטי והמשפחתי, (יוצר ואמן שדאג לקדם את הפולקלור הבוכרי כבר מגיל שמונה, בהופעות שונות ומגוונות, בארץ ובעולם), היה חבר להקת 'האחים אליעזרוב', 'הפעמונים', 'השגרירים', ומקים 'הבידור הבינלאומי'. לאורך השנים כתב מילים ולחנים מרגשים, וניגן על כלי נגינה בוכרים שונים, באולמות מלאי קהל מריע.
אליעזרוב, שכאמור כבר מגיל 8 הופיע עם הוריו בלהקה הבוכרית שהקים אביו, נחשף כבר בעודו רך בשנים למצוקות הכלכליות, לקשיי החיים ולדלות. השמחה שבנגינה ובריקוד היו לו למעין גלגל הצלה של ממש ולאור זאת, ביקש כבר מילדות לעודד את הפולקלור הבוכרי ולהעלותו על נס בחשיפתו אל הקהל הרחב, בכל דרך יצירתית אפשרית. בספר, מובאות לכדי כתיבה, תכונות אופיו של יצחק: אדם מאמין, ישר, נדיב וטוב. לא לחינם מוקדש הספר לאופטימיים שבינינו. בסגנון כתיבה מיוחד ואמיתי מצליח הכותב להעניק לקורא דלק הכרחי, ולמנף את שמחת הלב החבויה בכל אחד ואחת מאיתנו.  בימים אלה עובד אליעזרוב על תסריט חייו. ספר נוסף, שירה, יראה אור בקרוב.
"הוי דוניו" ("אלו הם החיים" בתרגום מבוכרית), 175 ש"ח, בהוצאת "טרקלין".


"החור השחור של ארז מאור"
מבוסס על אוטוביוגרפיה של הסופר
"החור השחור של ארז מאור", אורי ארזי.
ספר זה הינו רומן שרשרת שכל פרק עומד כסיפור בזכות עצמו. מדובר בספר מושלם עבור חסרי ההתמדה, כאלה שהיו מעוניינים להתרגש למרקחים קצרים. זהו גם רומן אוטוביוגרפי למחצה, המגולל בגוף ראשון את סיפור חייו של ארז מאור, אשר ננטש בינקותו על ידי אמו, נערה ממוצא תימני, ואומץ על ידי זוג אמיד ממוצא רוסי-פולני. ארז אינו זוכר את ילדותו המוקדמת, אך מניח שהוא מאומץ כיוון שהוא כלל אינו דומה להוריו.
למרות משבר הזהות העמוק שהוא חווה, הוא מנסה לסגור מעגל ולסתום את החור השחור שנוצר בנפשו באמצעות החיפוש אחר אמו הביולוגית. הוא מתאר את מרבית ילדותו ובחרותו בטון אופטימי, כילד וכנער הוא מצא מפלט בספרים ובמעשי הרפתקאות עם חבריו. לאחר מותם הסמוך של שני הוריו המאמצים, הוא פותח את תיק האימוץ שלו ונפגש לראשונה עם אמו הביולוגית. אהבתי במיוחד את העובדה שבמקביל לסיפורו האישי של הגיבור, הספר עוסק גם בהרפתקאותיהם השונות וסיפוריהם של האנשים שהוא פוגש לאורך הדרך.
75 ש"ח, הוצאת "גוונים"



"הצפעוני"
ספר ראשון בתרגום לעברית של הסופר השוודי
"הצפעוני", הוקאן אוסטלונד.
כיאה לבית היוצר של סופר המתח הפופולארי ביותר בשוודיה שספריו רואים אור בכל העולם, גם הפעם מצליח הוקאן אוסטלונד לגולל סיפור פשע מורכב ומסחרר, כשפעם, לראשונה בתולדותיו של המחבר, ספרו מתורגם גם לעברית. הספר מגולל את סיפורו של אָרוויד טְרֵניוּס, יועץ עסקי קר לב בחברה בינלאומית גדולה, אשר חוזר לשוודיה אחרי שהות ממושכת בטוקיו. ארבעה ימים אחרי שובו מגלה עוזרת הבית שתי גופות על רצפת חדר המגורים בחווה שלו - גבר ואישה. תחילה מניח בלש המשטרה פרדריק בְּרוֹמַן שאלה גופותיהם של ארוויד ואשתו, אבל גוויית הגבר מרוטשת קשות ועשויה להיות כל אחד. במהרה מוצא עצמו בְּרוֹמַן מבוסס עד ברכיו בפרשה מורכבת הרבה מכפי שהיה מעלה אי פעם על דעתו. סיפור הפשע המסחרר מתרחש באי השליו והפסטורלי גוטלנד, ומעלה אל פני השטח את האימה המסתתרת מאחורי החיים בעיירה קטנה, שבה אין לאיש אפשרות להימלט מן העבר, ואת הרוע החבוי בתוכנו כצפעוני ומאיים להתפרץ בכל רגע.
98 ש"ח, בהוצאת דני ספרים.




"לאה"
החוכמה בחיים היא לזהות את נקודות העגינה
"לאה", מרסל לוי.
"לאה" הוא סיפור מרגש המתאר תהליך שינוי והתפתחות אישית על כל שלביהם, אותו עוברת לאה גיבורת הסיפור, שאסון משפחתי כבד פקד אותה בגיל 19 בהיותה נערה. בדומה לרובנו, כשטוב לה, מגלה לאה שהכול סביב יפה וטוב וכאשר הייתה סגורה בביתה באפלולית של הזיכרונות, עטופה ברחמים העצמיים, הכול נראה היה קודר בעיניה וחסר כל סיכוי. מסר חזק מועבר בספר זה: החשיבות שבזיהוי עוגנים בחיים, נקודות עצירה בהן ניתן לעצור, לבחון את המצב ולהיטיבו. תהליך התפכחותה של הגיבורה מוצג בספר ברגישות, בהומור, ובאסוציאציות חדות הבחנה, שמעלים זיכרונות עדינים בלב כל קורא, כאילו ארוגים הם בידי אמן.
64 ש"ח, הוצאת הספרים "אוריון"








 
"סוד הנקודה הטובה"
מדריך רוחני עם הרבה פרקטיקה להצלחה בחיים
"סוד הנקודה הטובה", רן ובר
בדור שלנו, בו לא מעט ציניות וניתוק רגשי, רבים אינם מצליחים לפרוץ את המחסומים שנערמו על לבם. זהו דור שבו השכל הצליח להשתיק את הלב, התקשורת בין אנשים הפכה לחיצונית ודיגיטלית, והקשר הישיר עם סביבתנו ועם עצמנו הפך למצרך נדיר.  בספר זה, מצליחה המחבר רן ובר, להוציא את הקוראים למסע אל עומק הטוב שלנו. באמצעות משנתו של רבי נחמן מברסלב (כן כן) אנו זוכים לפגוש את הטוב שבנו, לפוגג את המסכים המסתירים אותו, וללמוד איך אפשר להתחבר בחזרה למציאות של קשר וחמימות. זהו מסע בנפתולי חוכמה יהודית עתיקה, שישנה את אופן חשיבתכם ויעניק לכם את מתנת הרגש והאהבה.
ללא ספק אחת הבעיות העיקריות של הדור שלנו היא הייאוש. כבני אדם בעידן הנוכחי, אנו מנסים להתגבר על הייאוש באמצעות "פריצה מהירה": אנחנו כבר לא רוצים להתפרנס – אלא לעשות "אקזיט", להנפיק, להצליח בגדול. רבי נחמן מראה לנו ש"מעט זה גם טוב" ואם נתמיד בטוב – החיים שלנו ישתנו לטובה באופן דרסטי, צעד אחד צעד.
סוד הנקודה הטובה הוא לא פתרון בזק אלא ספר שמציע לנו הזמנה למסע מופלא אל הטוב האינסופי שגנוז בתוכנו. הספר משלב מחד השראה ועידוד ומאידך עצות ותרגילים מעשיים לחיים שלנו, מפיו של מי שעשה מיליונים בהייטק, שוטט אל נבכי נשמתו במסע רוחני ואף הקים כפר אקולוגי וחזר בתשובה.
68 ש"ח, הוצאת דני ספרים. ניתן לרכוש גם באתר הספר.


בנימה אופטימית זו, אברככם בכל טוב
כרמל





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה