11 באוג׳ 2014

ביקור במלון מטיילים שבקיבוץ מלכייה

 האירועים הבטחוניים האחרונים שבשו לרובנו את התכניות לחופשת הקיץ. ענף התיירות הישראלי היה הראשון לסבול את המכה הישירה והעיקרי שהחבטה הזו בכנף הייתה עבורו קריטית: ביטולים, דחיות, אנשים שמבקשים את כספם בחזרה ובעיקר הרבה מאוד פאניקה. מלונות ובתי אירוח כמעט ריקים מאדם בחודש אוגוסט הוא מראה מוזר ולא הגיוני בעליל.

למי יש חשק להנפש כשהחיילים שלנו מחרפים נפשם? למי המצפון להתרגע על שפת הבריכה כשבדרום הארץ מסתננים לישובים וטילים נוחתים בסמוך לבתים? ובכן... כנראה שלאף אחד.
תכננתי להכין כתבה גדולה מאוד שהנושא שלה הוא "קמפינג". החלטתי לגנוז אותה ולהעתיק את מועד פרסומה להזדמנות אחרת, נוחה ונכונה יותר. עם זאת, בחרתי לתת במה לקונספט נפלא של אירוח ישראלי, שכן תיירות פנים, ודווקא עכשיו, היא מאסט עבור כולנו: חייבים להמשיך לחיות ועוד יותר, מוכרחים לתרום לזירה הישראלית; כי בסופו של דבר ונשים רגע פוליטיקה-ימין-שמאל-ציונות וכל שאר ירקות בצד: הרי אין לנו ארץ אחרת.
אז ניצלנו את הפסקת האש, לפחות זו שהכריזו עליה, והחלטנו שדווקא עכשיו, חופשה בישראל:

"מלונות מטיילים- ארוח כפרי בע"מ"  הינו קונספט ארוח כפרי מוצלח במיוחד, שתכליתו- מעבר ללעשות לכם נעים ולארח אתכם אירוח ישראלי כמיטב המסורת, הוא לעודד תיירות מטיילת באיזורים השונים והם לגמרי ערוכים לתת לכם את השירות הזה: באתר האירוח עצמו מציעים לנו, המטיילים,  מערך מידע גדול המתעדכן באופן שוטף על כל מה שנעשה באיזור בו אנחנו מתארחים; מקומות וותיקים לצד חדשים שנפתחו רק לפני מספר שבועות, מה מומלץ לאיזה סגנון של טיול ועד לרזולוציה של מה יתאים לנו על פי גילאי הילדים.

לצד ההמלצה הניתנת במקום על ידי אנשי הצוות, ניתן להתעדכן גם באתר האינטרנט של "מלונות מטיילים", שם מתפרסמות עשרות רבות של מסלולי טיולים ומסלולי מדריכים, כשאחת לחודש, נישלח באמצעות הדוא"ל עלון מטיילים דיגיטלי לכל מי שבחר להרשם לשירות הנפלא הזה באתר. העלון הזה חולק המלצות לטיולים וסיפורים אישיים של יזמים שונים בגליל.

כיום, פעילים ארבעה מלונות מטיילים כאלה בישראל: אירוח בקיבוץ אילון, אירוח בקיבוץ גשר הזיו, מלון בוטיק למטיילים במטולה ואירוח בקיבוץ מלכייה.
החלטנו להצפין. להצפין מאוד, עד לקיבוץ מלכייה.

קיבוץ מלכיה ממוקם בגליל העליון, וטובל בנוף היפה והירוק ביותר שאולי תוכלו אי פעם לראות בישראל, זה של הרי הגולן ועמק החולה. הקיבוץ עצמו מוקף בכרמים ובעצי פרי, דקות נסיעה ספורות מקיבוץ יראון (שם ביקרנו ביום השני כשהילדים מתפוצצים מאושר כשהם מסיירים בפינת החי, שטים באגם הגדול ומתפרקים בגינת המשחקים המאובזרת שם) ועוד כמה דקות מצפת, בשביל הנשמה.
מלון מטיילים בקיבוץ מלכיה
בועה מושלמת של רוגע ושלווה
כשהגענו אל המתחם, כבר התאהבנו: ירוק, נקי ביותר, שקט להפליא ונדמה כאילו בתוך בועה. השירות הלבבי שקבלנו במשרד מאליה היה פשוט לבבי ומלא כוונה וכשנכנסו אל החדר שלנו (סוויטה בת שני חדרים, מטבחון, פינת אוכל ומקלחת די גדולה), חשבנו שנוכל להתרגל לזה בקלות רבה. חלקת האלוהים הקטנה שלנו שם היתה בדמות חצר מקסימה, מאובזרת בפינת ישיבה, כסאות נדנדה והרבה מאוד ירוק בעיניים, שם ניתן גם לעשות מנגל. ביג לייק .
בריכת הקיבוץ פתוחה בחינם לאורחי מלון המטיילים

כל המתארחים במלון (סה"כ 32 חדרי אירוח, רגב) מקבלים כרטיסי כניסה חינם לבריכת הקיבוץ. בריכה שקטה, משפחתית אפילו, כזו שבה בריכה אולימפית למבוגרים, בריכה רדודה יחסית לילדים והרבה מרחבים של דשא מטופח למשחקי כדור. העברנו שם כמה שעות טובות מבלי לשים לב איך הזמן עף (כשנהנים).
אגב, המזרנים במיטות היו סופר איכותיים. כאלה שמייד אפשר לשים את הראש ולהרדם. אפילו אני, שסובלת משנה טרופה והרבה מאוד יקיצות ליליות, כמעט הצלחתי להתמיד(!)

ארוחת הבוקר. טעימה ואסתטית 
מזנון ארוחת הבוקר ממוקם בסמוך לחדרי האירוח והוא כולל מגשים מזמינים של מגוון ביצים, סלטים, גבינות, לחמים ומשקאות. התחמשנו בכוחות והפלגנו לנו ליום שכלל עוד קצת בריכה והרבה טיולים באיזור.
הצלחנו להרגע. להנפש. להתנתק מהמולת היום ולנשום אוויר אחר. צפוני. את הילדים ראינו משתוללים על מרבדי הדשא ולרגע דמיינו שכל זה שלנו והחלום שלנו כבר התגשם.

לילה אחד אינו מספיק ואנחנו בטוחים, שאת הנופש הבא שלנו (אנחנו כבר מתכננים על מלון המטיילים הבוטיקי שבמטולה), נפרוס על פני יומיים שלושה לפחות.

קחו תרמיל, צאו אל הגליל.

שלכם
כרמל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה