27 באוג׳ 2014

על כלבים, תזונה והגנה.

נייר מכתבים כרמל פלג מתעדכנת ומעדכנת


העוקבים אחרי הפוסטים כבר יודעים שהעניין הזה שנקרא "כלב" הפך להיות חלק בלתי נפרד מחיי. עד כדי כך בלתי נפרד שכשמבקשים מאחד מהם (כן, נכון, כבר יש לי יותר מאחד), אומרים לו "לך לאמא שלך". והכוונה היא כמובן, אליי.
אפילו הבכור בילדיי, מחמל נפשי, כבר מונה את הנפשות במשפחה כולל הכלבלבים ואין הוכחה מוצקה יותר מזו לכך שמדובר, ובכן- באהבה.

לפני מספר חודשים העלתי פוסט בנושא כלבים וכעת אני מעלה את השני וברשותכם, אתמקד, בעיקר בעניין התזונה, תוספי התזונה ובעוד עניין אחד חשוב מאוד שעלה ברשת לא מזמן בעניין אחד ממותגי ההדברה המובילים לכלבים- וגרם להיסטרייה רבתי.
אתחיל:

כשהתחיל הקיץ באופן רשמי, הכרתי מקרוב (מידי) את הצורך הממשי שבהגנה על הכלב באמצעות אמפולות וקולרים שידחו כל סוג של טפיל אפשרי: קרציות, פרעושים ואפילו כינים, לא אכפת לי, העיקר שיהיה כיסוי! הייתי היסטרית. הציגו בפניי את המוצרים של חברת סולאנו, ושמחתי מאוד מאוד על התגלית המעולה. החברה משווקת בישראל מוצרים שיתרונם הגדול הוא בטווח הפעולה הרחב שלהם נגד מגוון של פרזיטים ויתרה מכך, התאהבתי בעובדה שמדובר במוצרים מתוצרת כחול-לבן, (מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי יודע גם כן עד כמה פטריוטיות (ושמירה על הסביבה) קרובים לליבי).  
הסתייעתי בד"ר רפי  קישון, מנהל המרכז הווטרינרי הרב-תחומי ברמת אביב על מנת להסביר באופן המדוייק ביותר על שני התכשירים ששינו את חיי כאמא לכלבים:
קולרי סולטיק של סולאנו. גם אפקטיביים וגם מעוצבם. 

המוצר הראשון נקרא סולטיק (Soltick) והוא קולר נגד קרציות אשר פועל במשך 6 חודשים רצופים ללא לאות. החידוש במוצר הישראלי הזה הוא בעמידות המוחלטת שלו נגד מים – כלבכם יוכל לקפוץ ולשחות בים או להיכנס לכל מקור מים והקולר לא מאבד את השפעתו הקטלנית על הקרציות אשר אינן מסוגלות לפתח כל עמידות נגד חומר זה. יתרון נוסף הוא תוסף השמן הטבעי של הלבנדר אשר מסיע לעור לשמור על בריאותו ואף מעניק ריח נעים וטבעי לקולר. חברת סולאנו הפתיעה והשקיעה בכך שיצרה את הקולר במגוון צבעים המתאים לכל טעם ואני באופן אישי אוסיף ואציין שמדובר בקולרים, שלעומת מקביליהם בשוק, גם נראים מושקעים ו"שווים".
אמפולות סולטיפ. אין מקום לספק, קבלו את האישורים הנדרשים לבטיחות. 
המוצר השני הם טיפות בשם סולטיפ (Soltif), אשר מטפטפים לאורך העורף של הכלב פעם בחודש והן מחסלות את הפרעושים וגם את הקרציות. בשנים האחרונות הווטרינרים נאלצים להתמודד עם בעיה גדולה של עמידות שפיתחו הפרעושים לחומרים שמצויים בשוק כבר כמה שנים, לכן משמח מאוד למצוא מוצר שמכיל מולקולה חדשה ומפתיעה שאינה רעילה לכלב אך מאוד קטלנית לפרעושים. מסתבר שישראל הינה מעצמה לא רק בהייטק טכנולוגי, אלא גם בכל מה שקשור להייטק רפואי.  
ואם



ובכן,
אישור לבטיחות השימוש במוצרי סולאנו 
לפני מספר שבועות עלה ברשת פוסט מעמוד פייסבוק של מי שטענה שהכלב שלה סבל מהרעלה קשה בהמשך לשימוש במוצרים אלה. ביררתי את הנושא בדחיפות מור מירב בורמד, יועצת התקשורת של החברה המייצרת בישראל, וזו- ביעילות אין קץ דאגה להעביר לידי את האישור הנדרש ממטה מנהל הביטחון (תע"ש), אשר מאשש כי מוצרי החברה לא רק בטוחים לשימוש באופן מלא, אלא שהם גם משמידים את אותם הטפילים המזיקים ביעילות הרבה ביותר שרק אפשר. לדברי סולאנו, ככל הנראה ההרעלה נגרמה כתוצאה משימוש לא נכון בתכשירים. אני, בכל אופן, אמשיך לעשות בהם שימוש קבוע ולהסתייע בוטרינר הפרטי של כלביי על מנת לוודא שימוש מדוייק ומינימום טעויות.
אמשיך בעניין התזונה של כלבי. מאחר וחשוב לי מאוד לשמור על הפרווה של כלביי מלאה ונטולת נשירה (עד כמה שניתן), הוסבר לי שחלק מהעניין הוא תזונה נכונה. השוק מוצף במיני מזונות שונים שמיועדים לכלבים לפי גיל, ואפילו לפי גזע, והפעם הסתייעתי בד"ר פביאן טרומפר,הוטרינר הראשי של חברת סולאנו, להשכלה בנושא:
"כלבים שנהנים מתזונה שמתאימה להם, הם בדרך כלל רגועים ונינוחים יותר, הפרווה שלהם מבריקה, השיניים שלהם לבנות וחזקות וריח הפה שלהם עדין, היציאות שלהם סדירות ובריאות, ואפילו תוחלת החיים שלהם ארוכה יותר מאחיהם הניזונים באופן לא מבוקר ומתאים. תזונתו של הכלב מורכבת בדרך כלל ממזון יבש וממזון "רטוב", כמו שימורים או שאריות, כאשר על מנת לדאוג לכל הצרכים התזונתיים של הכלב, ובעיקר על מנת למנוע ממנו להקיא על השטיח בסלון, מרבית התזונה היומית שלו מגיעה ממזון יבש שמותאם לו"



מהו מזון יבש מתאים?
השוק מלא בסוגים שונים של מזון כלבים שאפשר לבחור מבינם.
ראשית, חשוב להבדיל באיכות הבסיסית של המזון. נהוג לחלק מזונות כלבים לארבע קטגוריות: מזונות אולטרה פרימיום (המיוצרים בתקנים גבוהים כל כך עד שהם בדרך כלל ראויים גם למאכל אדם); מזונות סופר פרימיום (כאלה שרכיביהם איכותיים והם מכילים בעיקר בשר - בדרך כלל עוף או כבש); מזונות פרימיום (מזונות המספקים תזונה מלאה ומאוזנת לכלב, אולם רכיבי החלבון מהחי אינם בהכרח הרכיב העיקרי במזון והמקור שלהם עשוי להיות תוצרי לוואי של תעשיית הבשר ולאו דווקא חלקי בשר איכותיים); ומזונות דלים (שאינם מספקים תזונה איכותית ומלאה לכלב ורכיביהם בדרך כלל ממקור פחות איכותי, ויותר זול).
הבחירה בין סוגי המזונות השונים היא בדרך כלל בעיקר פונקציה של מחיר - ככל שהמזון איכותי יותר, כך מחירו עולה. המחיר הינו בהחלט פונקציה מבחינתי, אבל חשוב לי להדגיש שהיה מי שכבר אמר לי, שההשקעה של היום תחסוך הוצאות ועגמת נפש בריאותית בהמשך.אני,באופן אישי עושה היום שימוש במזון גורים של חברת פרו-נייצ'ר הוליסטיק (שמכילה אחוזים גבוהים של בשר ועוף).
"חשוב להקפיד על תזונה בריאה לחיית המחמד, לא רק בהקשר של טיב האוכל אלא גם בהקשר של הכמויות הנצרכות ממנו", ממשיך ד"ר טרומפר, "בין אם אתם נותנים לכלב שלכם מזון טבעוני, צמחוני, בשרי או בכלל שאריות מזון "של אנשים", בדרך כלל מומלץ לתת לכלב בוגר אוכל פעם אחת ביום, בדרך כלל בבוקר. הכמות צריכה להתאים לגודל הכלב - מרבית המזונות מכילים טבלת משקל הכלב וצריכת מזון יומית מומלצת עבורו, והכמות משתנה בין מזון למזון. גורים צריכים לאכול לעיתים תכופות יותר - שלוש ארוחת ביום בדרך כלל. בכל מקרה, מומלץ להציע לכלב טיול כחצי שעה אחרי זמן הארוחה שלו. חשוב לדעת שגם חיות מחמד סובלות מהשמנה, וזה לא נעים להן בדיוק כמו שזה לא נעים לנו. לכן מומלץ, לטובת ידידך הטוב, למצוא את האיזון המושלם בין סוג המזון לכמותו, ואם כבר מצאת מזון איכותי שעושה לכלב שלך טוב ונוח לך להשיג אותו - מומלץ לדבוק בו כל זמן שאפשר".
בונזו גורים. כל מה שצריך

בין המזונות שמספקים את כל מה שהכלב זקוק לו, במחיר שווה לכל נפש, תוכלו למצוא את בונזו, למשל, שבהרכב התזונתי של מזון הגורים שלהם, למשל, תוכלו להיות בטוחים שמצויים כל מאת האחוזים של הויטמינים והמינראליים הנדרשים לגור הכלבים בזמן הגדילה. מזון זה פותח בשיתוף עם וטרינרים ועל בסיס מחקרים מדעיים ועל פי דרישות התקן האמריקאי למזון כלבים (AAFCO). מזון זה מתאים מאוד גם לכלבות הרות, ומניקות, הודות לעושר התזונתי שהוא מציע, ובו, בין היתר:  שלושים אחוזים חלבון –רמה גבוהה במיוחד התורמת לבנייה ולחיזוק מסת השריר, הוא מועשר בסיבים פרה-ביוטיים לעיכול תקין ולבריאות הכלב. בונזו גורים אינו מכיל חומרים משמרים ולא צבעי מאכל ודווקא כן מצויים בו זרעי פשתן התורמים לפרווה עשירה, מבריקה ולבריאות העור. 59 ש"ח.
יצרנית ישראלית נוספת של מוצרי מזון לכלבים הינה זו של פנינה רוזנבלום. יש לה קו מוצרי מזון שמתאים לכלבים על פי גילם, אך אני מודה ומתוודה שטרם הזדמן לי להאכיל את הכלבים שלי במוצרי מזון אלה. יחד עם זאת אני מוכרחה לשבח דווקא את תכשירי הרחצה שתחת קו הכלבים שלה! השמפואים שלה (בהיצע מגוון על פי צרכי הכלב), ריחניים בטירוף, כמו שפנינה יודעת, ומעניקים לפרווה מראה מבריק והיא גם מאוד רכה ונעימה לאחר הייבוש. אהבתי ולכן אני ממש ממש חייבת לפרגן. כשמגיע, מגיע!

שמפו לכלב פרווה מלאה, פנינה רוזנבלום
בזה משתמשת עבור כלביי והריח נפלא
אמשיך בעניין התזונה. גם תוספי תזונה הינם חיוניים וקריטיים עבור הגדילה הנכונה של כלבינו, ממש כשם שאנחנו עושים שימוש במוצרים אלה עבור הצרכים השונים שלנו. חברת ביופט הוציאה לאחרונה קו מוצרים שהינם למעשה חטיפי בריאות לכלבים תחת שם המותג "נוביפט": NoviPet Magic Bites. חטיפים אלו אינם מכילים סוכר ודגנים והם מוגשים באריזות סטריליות (ממש כמו שמגישים כדורי בליעה), וניתן לשאת אותם לכל מקום ולטיולים ללא חשש. בסדרה מעולה זו ישנם חמישה חטיפים:
Magic bites לגורים החטיפים מכילים ויטמיןE,חומצות שומן, אומגה 3 וגם DHA ההכרחי להתפתחות המוח, מערכת העצבים ולראיה.
Magicbites  בתוספת פרה-ביוטיקה: החטיפים מכילים ויטמין E, סיבים פרה ביוטיים מסוג FOS המסייעים לפעילות מעיים תקינה ואשר תורמים לספיגה טובה יותר של המזון.
Magicbite לכלבים מגזעים קטנים: החטיפים מכילים חומצות שומן, אומגה 6, תערובת ויטמינים ומינראליים החיוניים להתפתחותו של הכלב.
Magicbites גלוקוזאמין, החטיף מכיל גלוקוזאמין (500 מ"ג), המושלם לבריאות המפרקים והשלד וגם ויטמין E.
Magicbites בתוספת אומגה 3, החטיפים מכילים חומצות שומן אומגה 3 ו-6 וגם ויטמין E.

חטיפים שהם תוספי תזונה טעימים ולא יקרים! נוביפט. 
כל החטיפים הללו מומלצים על ידי הFDA האמריקאי ומצטרפים לתוספי התזונה הנוספים של החברה שכבר קיימים על המדף ומספקים מענה בתחום שיפור מראה העור והפקווה, וגם בתחום המפרקים.
אני מוכרחה לציין שהכלבים שלי מתים על החטיפים האלה. הם כנראה טעימים להם בטירוף.
משקל: 50 גרם, כל יחידה מכילה 10 חטיפים- במחיר של 11.90 ₪ בלבד.



 
פדיגרי. חטיפים לאילוף או לפינוק. המחיר עממי. 
אפרופו טעים, לכו על חטיפי פדיגרי הללו עבור הכלבלבים שלכם. בהתאמה לגיל של הכלב, תוכלו להתאים לו חטיף טעים ולהסתייע בהם לטובת אימון ואילוף, או סתם על מנת להעניק אהבה ולהראות להם שאכפת לכם מהם ושהם כלבים טובים, כשהם טובים . 6.50 ש"ח והם מאושרים עד הגג.






מנטרל ריחות ביולוגי של חברת HG
עובד כמו קסם. חובה בכל בית באשר הוא בית!


זה נכון שלפעמים אנחנו פה בבית ממש על סף תלישת שיערות. בעיקר עכשיו, כשהחינוך והאילוף לעשיית צרכים מחוץ לבית עדיין לא הושלמה. אני ממש לא יודעת מה הייתי עושה אם לא הייתי מגלה את המוצר המופלא הזה של חברת HG, שפשוט מחולל קסמים בבית בהתזה אחת. (או שתיים). 
מדובר בתכשיר בשם "מנטרל ריחות ביולוגי עד היסוד", אשר פשוטו כמשמעו: מסלק מיידית את הריחות הלא נעימים (בלשון המעטה) הקשורים בהפרשות ביולוגיות: החל מהשתן והצואה -אללי- של הכלבים, וכלה בריחות העולים מנעליים סגורות, פחי אשפה וחדרי שירותים. עניינים של רקבון במקרר? שכחו מהם. סיגריות בחדר המדרגות? נעלמו!התכשיר הזה עובד על בסיס אנזימים טבעיים וחיידקים המצויים בתוכו, אשר נצמדים למולקולות הריח וממש כמו בסיכול ממוקד:מעלימים אותן לחלוטין! הללויה, איזה מוצר מושלם. ניתן להשיג ברשתות כמו אייס, בעלות של כ-60 ש"ח. אתם לא מבינים איך שרדתם דקה אחת לפני התגלית המרעישה הזו. 

תאהבו את הכלבים שלכם, פיפי או לא פיפי בבית, הם אהבה ענקית. 
שלכם

כרמל 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה