14 באוג׳ 2014

המשפחה נכנסת לכושר


כרמל פלג אופטימית

סגולותיו של הכושר הגופני ידועות ברבים; אין זה אומר שכולנו מאמצים אורח חיים משופר הכולל בתוכו גם אימון כושר שבועי, אבל הסגולות ידועות: התרוממות הרוח,הנפש, חיטוב הגוף, שיפור הסיבולת של הלב והריאה ובכלל, מתכון כללי כזה להשאר צעיר.
את הקיץ פספסתי, אבל החגים בפתח ומזג האויר הסתוי שיגיע בעוד כחודשיים יהיה אוירה מצויינת להתחיל את השינוי האמיתי וכך נצליח, בתקוה, לסחוף אחרינו את כל בני הבית, כולל הילדים. וחודשיים זה גם מספיק זמן להתארגן על הקונספט המשפחתי החדש.

 לפני שאתחיל עם מה צריך-כמה-ולמה, ישבתי עם שרית נוימן – מאמנת כושר משפחתית ותזונאית מ"המרכז לאורח חיים בריא", כדי שתתן לי את כללי הזהב שלה כבסיס להתנהלות ספורטיבית משפחתית נכונה:
"ראשית, על מנת להכניס את כל הבית לכושר ובשביל לשנות באמת את אורח החיים, צריך לרתום את כל בני הבית לשינוי ולהחליט שכולם משתתפים. האימון יכול להיות פעמיים בשבוע בלבד (אבל לפחות פעמיים), כשבכל שבוע בוחר בן בית אחר את סוג האימון. חשוב שהאימון עצמו לא יעלה על שעה ועליו להיות חווייתי, כזה שישלב גם את מרכיבי הכושר החשובים שהם סיבולת לב ריאה ועיצוב.
בין היתר, אפשר לצאת להליכה/ריצה משותפת, לשחק משחקי כדור, תופסת (אמיתית) ובמקביל לעבוד על  נושא המתיחות וההרפיה. אפשר ורצוי לשלב את מכשירי הכושר הנמצאים בפארקים הפתוחים.
במקביל מומלץ לשבת יחד ולתכנן את הקניות השבועיות – ולהחליט שמורידים בכמות הממתקים והחטיפים, מפחיתים בשתיה מתוקה והעיקר הוא להגיע לעמק השווה ולא לכפות שום דבר באופן לא נעים על אף בן בית. אחרת, זה הרי לא יעבוד.
אני ממליצה להתייעץ עם איש מקצוע לבניית תכנית אמון שבועית, אולם במידה והחלטתם שלא לעשות כן, אז כדאי להתמקד במשחקים בחוויתים  ולהמנע מעבודה עם אביזרים העלולים לגרום לפציעות".

אוקיי, אז בני הבית כולם בענין, התעופפו באויר מהרעיון החדש והוחלט- שהולכים על זה ובענק. אם כן, קודם עלינו להצטייד בביגוד וההנעלה המתאימים לסוג האימון שבחרנו- ולא, ממש לא חייבים להשקיע פה הון תועפות וים של כספים שיבוזבזו על ציוד אולטרה מקצועי שהרי אין לנו בו צורך ממשי.
השוק היום מציע מגוון רחב של מוצרים בטווחי מחיר שונים, רובם ככולם עשויים מהבדים הנושמים והמנדפים הנדרשים, ובעיצובים העדכניים. אני ממליצה לכם כאן על כמה פריטי ביגוד שמצאתי בעצמי ושיעשו את העבודה יופי. תרתי משמע:

אמא ובת:

חזיית ספורט ללא תפר של אפרודיטה FRESH UP
מוצלחת מאוד ולא יקרה!
גם אם מדובר במשחקים חווייתיים כמו שהומלץ או על הליכה רגלית בערב, אין לעשות את הפעילות עם חזיית עצם רגילה. הדבר יכאיב, יעיק ובסופו של דבר יפגע בהנאה. הפריט המומלץ ביותר הוא הגוזיות למיניהן, כמו זו של S.WEAR למשל, אותה אני מכירה מקרוב. אבל הרשו לי לבשר לכם על פריט מדהים חדש, שנחוץ בכל ארונה של בחורה באשר היא, גם אם אינה ספורטיבית בעליל: גוזיית אל תפר עשוייה בד נושם ומנדף של אפרודיטה. מדובר בסדרה חדשה שלהם (FRESH UP) שמתלבשת על הגוף בלי שבכלל רואים סמני תפר מתחת לביגוד (מושלם אגב מתחת לביגוד הספורטיבי הצמוד שנגיע אליו בהמשך), שמורכבת כולה משכלולים טכנולוגיים בבד, שמנדפים לחות- משאירים את הלובשת יבשה לגמרי בלי מרבצי הזיעה המעיקים שמתחת לחזה ובאיכות סופר דופר! הגוזייה הזו גם נעימה מאוד לגוף והיא ייחודית למותג אפרודיטה. אהבתי מאוד שיש להם שמונה גזרות שונות כך שכל אחת תמצא שם את שלה ובטווח מידות רחב שמגיע עד XL. החל מ-44 ש"ח לפריט, ביג לייק.

רוקגלאם, לגמרי מדליקות 
אם נתמיד ונשאר בזירה הזו של משחקי חברה ואימונים קלילים שאינם מקצועיים או שמצריכים נניח נעלי הליכה ייעודיות, הנשים שבחבורה ישמחו לשים את ידן (או רגלן?) על נעלי הספורט היפהפיות הללו של רוק-גלאם. שהרי, גם שכשעושים כושר עם המשפחה, צריך לשמור על האמירה האישיותית הייחודית שלך, לא ככה? 249 ש"ח.

נאמפ לרשת סטורי.
יקר, אבל יש מי שלא מוותרות 
את אותו הדבר בדיוק אני אומרת על הפריטים של STORY, המכנסיים הרכים הדקיקים הללו למשל, יעשו עבודה מצויינת כשתחליטו לצאת לשחק תופסת בגינה הציבורית ועדיין ישמרו עליך במקום טוב שבו את רוצה להיות. מבחינת הסטייל, כן? המכנסיים הללו של נאמפ עולים 399 ש"ח. נכון, במחיר הזה אפשר לרכוש אולי 3 טייטסים של PUMA או אדידס, אבל מי אני שאשפוט.

עונות.
נוח גם במידה 40 ומעלה
פריטי ביגוד כאלה שלא עולים הרבה כסף אבל עושים נחת לנשים שזקוקות לקצת יותר אוויר לנשימה בין הגוף לבד, מצויים ברשת חנויות "עונות". כל הפריטים שם החל ממידה 40 וצפונה, המחירים די סבירים ואני חושבת שהקו שלהם, שלמרות שהוא די סולידי ובדגמים די קלאסיים, מצליח לשמור על אופניות עדכנית ולספק את הסחורה. יש בשורה.  








מנגו.
בא בול גם כשצריך אח"כ ללכת לסידורים
חברת אופנה נוספת שמציעה פריטי אופנה ספורטיביים, (אבל מידותיה אולי מדברות לדקיקות יותר שבנינו), היא MANGO. אהבתי מאוד שלמרות שמדובר בפריטים שבניהם תוכלו למצוא ביגוד מנדף זיעה וכזה שנראה ספורטיבי לגמרי, הם יתאימו באופן מושלם גם לסידורים של אחר-כך מבלי להפוך את כל הסיטואציה לפתטית. הנה למשל- מכנסונים אלו, בצבעים מדליקים של קיץ ובמגוון מידות, יצליחו לשמר את ההצלחה שבפעילות הספורטיבית הקלילה, ועם החולצה הנכונה יצלחו גם את מדרכות העיר והתור בדואר, מבלי שנראה כאילו תלשו אותנו מההליכון שבחדר הכושר. נטורלי.  החל מ-99 ש"ח לפריט.










PUMA
הפתעת השנה
עוד אופנה, אבל שהספורטיביות המקצועית אינה בצידה אלא עיקרה, היא זו של PUMA. שמתם לב מה קורה פה מתחת לאף שלכם בשנה האחרונה? המותג הזה, שהיה שייך לנישות ספציפיות באוכלוסיה, החליט לעשות עליה כמו שצריך ולהביא איתו את כל הבשורות שלו- אופנתיות ומקצועיות כאחד- ולרכז אותן מכל קצוות אירופה, פה בארץ הקודש. לא האמנתי לכל מה שראיתי: קולקציה מגוונת, יפה באופן קיצוני והפיתוחים הטכנולוגיים שלה לא היו מביישים את המקצועניים שבחבורה. אז קחו בחשבון שכדאי לכם לקפוץ לאיזו חנות קרובה שמציעה את הליין של PUMA, כי אתם לא רק תאהבו, אלא תצליחו להנות מהקניה שלא תהיה מופקעת במחיר. הטייטס המושלם הזה למשל, 219 ש"ח. מקצועי לחלוטין ואיכותי בטירוף. הצלחה.





HOKA
יש לה קטע
HOKA. נעים להכיר: נעל הריצה המקצועית שנחתה לאחרונה בישראל, זו בעלת מבנה ה- oversize האולטימטיבי. מדובר בנעל שלרוב הדיעות מתייחדת במראה יוצא דופן, שלצידו, ביצועים די מרשימים: מבנה הנעל מסייע בהתאוששות מהירה מהפעילות, מפחית זעזועים ומגן מפני פגיעות שלד, כל זאת הודות ל ROLLING - סוליה בעלת פרופיל "כסא הנדנדה" המספקת דריכה חלקה והעברה אנרגטית יעילה החל משלב הנחיתה על העקב דרך הגלגול של כף הרגל ועד השלב המסיים של ניתוק הבהונות.הסוליה עבה ורחבה המעניקה תחושת שיכוך, בלימה והפחתת זעזועים. מדובר בנעל שתעשה עבודה מעולה בעיקר בזירה המקצועית, כלומר- לא הייתי משקיעה בלרכוש אותה אם אני מחליטה לשחק משחקי גינה עם ילדיי, אבל במידה ועלינו שלב ואנחנו כבר רצים ביחד, לא משנה באיזה סוג של שטח ומשטח-אגב, היא תהיה הנעל המושלמת למשימה. החל מ-600 ש"ח.

ניו בלאנס.
קלאסיקה במיטבה
הקלאסיקה זו של NEW-BALANCE עושה לי את זה. שימו לב, שלמותג האלמותי הזה, שלטעמי לא מקבל מספיק הערכה -אופנתית דווקא- מהקהל הרחב, מגוון נעלי ספורט המתאימות לכל סוקג של פעילות ספורטיבית. הבנות שבחבורה ירגושו כל כך בנוח בתוך כל זוג נעליים מהקולקציה החדשה שכן הן קלות משקל במיוחד, בעלות סוליה רכה מאוד ומתייחדות בטכנולוגיית ה- CUSH+[ שמשמעותה היא שהסוליה בעלת חריצים לגמישות מירבית ובלימת הזעזוע מתרחשת לכל אורכה. לסוליות הללו גם כריות מיוחדות לספיגת זעזועים- אשר מצויות בתוך הרפידה הפנימית דווקא. הנעליים בסדרות השונות יכולות להתאים לכל מי שמעוניין במקסימום גיוון בפעילות הספורטיבית, כזו שתתאים לשימוש יום יומי, אבל שאם מידי פעם נדרש לאיזה אירובי, הליכה או כל שגעון אחר, זה יבוא בול. אז זה בול. 549 ש"ח. מגוון צבעים.

אבא ובן:

צבעים שמתאימים גם לבנים. איכות ומחיר
פיקאשו
ברשת חנויות "פיקאשו" הישראלית תוכלו למצוא עבור הילדים מגוון מותגים בין-לאומיים איכותיים הקשורים להנעלה. אני באופן אישי מצאתי את הדגם הזה, של מותג ספרדי מוביל, כסופר מוצלחת, בין אם מדובר בפעילות גינה, משחקי חוויה או הליכה משפחתית בערבים. הסוליה גמישה מאוד, הנעל מאווררת ומאפשרת נידוף של הזיעה. היא מגיעה בכמה צבעים לבחירה ובעלת ניחוח מסטיקי משכר, כזה שמנטרל את הריח המשכר-במובן-השלילי-של-השכרות, הנובע מהזעה. הנעל איכותית, הצליחה לשרוד גם בחורון שמידי פעם חוטא ומשחק איתה כדורגל, בכבוד רב. 179 ש"ח.


90% מהגברים שסובבים אותי עוסקים בכדורגל. חובבני, אבל לוקחים את זה ברצינות התהומית ביותר שרק
קט-רגל חדשה של אדידס
לא מפסיקים להפתיע
אפשר לדמיין. אין סיבה, שרצינות כזו והשקעה, הכוללת לא פעם פציעות שאין עליהן כל פיצוי או נחמה, לא ילוו בציוד הנדרש, זה שיהיה הכי לוהט על המגרש. אני מתכוונת כמובן לנעלי הקט-רגל של אדידס, שבכל עונה מרהיבים עם נעל כדורגל אחרת, זו שמשוייכת לאחד השחקנים הבולטים בעולם, זו שמתייחדת בעיצוב הייחודי בסביבה וזו שפשוט עושה את העבודה. שימו לב לדגם הבא:
פרדטור אינסטינקט, שדרוג היסטרי של דגם הפרדטור הקלאסי של המותג, ניחן בשכלולים טכנולוגיים רבים המאפשרים שליטה אופטימלית בתנועת הרגל בזמן המשחק. החידוש המרכזי מתבטא במסגרת שליטה מהפכנית מהעקב ועד לקדמת הרגל. זו מבטיחה רמות אופטימליות של אחיזה, נגיעה ושליטה בכדור, והיא אידיאלית לכדרור ושינויי כיוון. הנדסת החומרים המתקדמת כולל רפידת ג'ל חדשה ו-HybridTouch, חומרים המבטיחים שליטה ונוחות אופטימליות. לרגל יום הולדתו ה-20 של דגם הפרדטור, וכמחווה ל-14 הדגמים העוקבים שהושקו במהלך השנים, אדידס תוציא אל השוק לא פחות מאשר 14 גרסאות שונות של פרדטור אינסטינקט במהלך 2014!  279 ₪ לקט רגל | 1199 ₪ לדגם מקצועי.

מיזונו
מקצועניים 
ביגוד ספורטיבי איכותי וסופר מקצועי קיים בשוק בכמה וכמה מותגים. אלו של מיזונו (MIZUNO), המשווקים בישראל על ידי חברת אטלנטיס פרו, יתנו מענה מעולה לכל מי שמעוניין לעבור לשלב הבא ולעסוק בספורט, על סוגיו, עם ביגוד מוצלח: בגדי הכושר מנדפי הזיעה שלהם לנשים וגברים מותאמים במיוחד לאקלים פה בארץ שכן הם מצליחים להתמודד נפלא עם הלחות הים תיכונית הגבוהה. הפריטים עשויים 100% בד פוליאסטר מנדף זיעה ויש בהן את טכנולוגיית  DRYLITE, טכנולוגיה שמנדפת את הזיעה לפי המבנה האנטומי של הגוף ולפי נקודות ההזעה המרכזיות של כל מתעמל ולפיה הייעול שלה טוב יותר.הייחוד האמיתי של הביגוד החדש של מיזונו הוא בשימוש בטכנולוגיות ייחודיות וחדישות אשר מרגע לבישת הבגד מספקות תחושה של רכות וקלילות בשילוב נידוף וקירור.בין הפריטים ניתן למצוא מבחר רחב של חולצות, טייצים, גופיות, מכנסיים קצרים, גרביים ועוד. החל מ-109 ש"ח לפריט. להשיג בחנויות המובחרות.




מחזיק סמארטפון
לא חייבים להפקיע מחירים 
ההחלטה באם עוסקים בריצה, הליכה, אימון במתקני הפארק- לא ממש משנה את העובדה שלפעמים יש צורך להתנתק מהסביבה. בהזדמנות הזו אציין שבשוק קיימים המוצרים הנלווים הנדרשים שיקלו את משימה הפעילות החובבנית באפן ניכר; מחזיק לסמארטפון למשל, שמתלבש על הזרוע, ינעים לכם את הזמן עם מוסיקה או חפירות טלפוניות אחרות, להעדפתכם. הכי זול שמצאתי 49 ש"ח, של דיאדורה ברשת מגה ספורט.


השילוב של הפעילות הספורטיבית המשפחתית עם אביזרים נלווים כמו משקולות, למשל, יכול לסייע להעלאת רמת הפעילות- גם אם שומרים על אותו נוסח קבוע של הליכה בפארק עם הילדים. הוספה של משקולות יד- לדוגמה, יוכלו לשנות את התמונה. משקולות אנרג'ים , משקולות יד בציפוי סיליקון למניעת הזעה אלו שמצאתי בספורט ורטהיימר, עשויות מחומר אל חלד שמונע קילוף ומוצעות במגוון צבעים מדליקים. מחיר
משקולות בספורט ורטהיימר.
התוספת שתופסת
משקולת 1 ק"ג 18 ₪. מוצלח ללאלו שעוברים לשלב הבא.




מרמוט ברשת למטייל
לא חייבים לוגואים צעקניים וקשקושים מיותרים
אהבתי במיוחד גם את קובע הקסקט הזה מתוצרת מרמוט, שמצאתי
ברשת למטייל. בניגוד לכובעים אחרים שלפעמים בעלי נוכחות יותר מידי בולטת וגונבים את ההצגה (בטוב טעם או שלא*), הכובע הזה הוא סולידי, איכותי בטירוף ומצוייד במגן זיעה. 129 ש"ח, ושווה כל שקל.






פולאר-לופ
ותודה לאגנטק
אם תחליטו להשקיע לטובת העתיד, או שאתם כבר נמצאים בשלב הבא של האימון המשפחתי, תמצאו וודאי עניין בפריט הייחודי הזה של Polar אותם משווקת בישראל חברת אגנטק; ה-Polar Loop – צמיד פעילות וכושר שעוקב אחר הפעילות הגופנית שלכם 24/7, נותן מידע רציף ואיכותי, מסייע בשיפור הכושר
הגופני, מציב יעדים ומסייע בהשגתם. התמיד הזה גם מתריע במקרים של חוסר פעילות גופנית, כך שבהחלט מדובר בשומר ראש צמוד.מחיר לצרכן: 590 ₪.











אוהבים להיות בבית ומעדיפים להשאר עוד יום מול הטלוויזיה? אני בטוחה שתמצאו עניין בשיתוף הפעולה הזה שבין נייקי ומיקרוסופט: עידן חדש בתחום הכושר הביתי עם תוכנית אימונים חדשה בשם Nike+ Kinect Training המיועדת לקונסולת המשחקים Xbox 360 Kinect. התוכנית מנוהלת על ידי מאמני הכושר של נייקי העובדים עם כמה מהספורטאים המובילים של החברה. מדובר בתוכנית אימונים מותאמת אישית שמטרתה לסייע לספורטאים בכל הרמות לממש את מלוא הפוטנציאל שלכם מהנוחות של ביתם. משחק ה- XBOX - "" Nike Kinect Training  מאפשר אימון ביתי יסודי מקיף המשלב גם משוב בזמן אמת תוך מדידת כמות הקלוריות שנשרפו ומתן אינדיקציה מדויקת אודות התקדמות המתאמן ומתאים הן למתחילים והן למתאמנים מקצועיים. להשיג בחנויות המובחרות.

זמן פציעות:

גלילי עיסוי עצמי 
זקוקים לשיקום ולסיוע בשיכוך כאבים או פציעות? תוכלו וודאי למצוא עניין בהמלצה הזו של צחי נחום, המנהל המקצועי של רשת גו אקטיב, הגליל טריגר פוינט:מדובר בגליל פלסטיק קשיח מצופה בספוג מיוחד עם זיזים שמדמים עיסוי מסוגים שונים (אצבעות, אמה, כף היד). מטרת המוצר היא לאפשר למתאמן לבצע עיסוי רקמות עצמי כנגד משקל הגוף ולטפל בכאבי שרירים הנוצרים כתוצאה מעומס יתר ברקמות.על מנת לעבוד עם המכשיר באופן עצמאי מומלץ לעיין בספר ההדרכה שמסופק עימו ולפעול על פי ההנחיות.משך זמן העבודה המומלץ הוא כעשר דקות בכל אימון בין אם זה כהכנה לקראת האימון או בסיומו.ההמלצות לעבודה עם המכשיר היא לבצע את התרגילים על גבי משטח קשיח ומכיוון שהוא "מגהץ" את הרקמה בנקודות הכאב, אין לוותר לעצמך ולהמשיך בצורה עקבית את השימוש בו עד לתום התרגיל. צחי מבקש להדגיש שחשוב לשים לב בעת הרכישה כי אכן מדובר בגליל ספוג עם זיזים ולא בגליל ספוג קשיח שנעשה בו שימוש באימוני פילאטיס ויוגה.  החל מ-300 ש"ח.

בי קיור לייזר
לשיכוח כאבים עצמאי באמצעות לייזר
מכשיר ביתי נוסף הוא זה של בי קיור לייזר, מכשיר רפואי המבוסס על טכנולוגיית הלייזר הרך לטיפול מקצועי בכאבים ובבעיות אורתופדיות באופן יעיל ובטוח, בבית. הלייזר הרך הוא טיפול טבעי ונטול תופעות לוואי, המעודד את מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף – בי קיור לייזר ממריץ את מחזור הדם, מעודד שחרור אנדורפינים המשככים כאב ומעודד ייצור אנזימים הנלחמים בדלקות. התוצאה היא הפחתת כאבים, טיפול בדלקות וזירוז ההחלמה של מקור הבעיה.
הבי קיור לייזר הינו מכשיר נייד, קל במשקל, בטוח ונח לתפעול לשימוש אישי בבית ולטיפול בכל בני המשפחה. המכשיר נמצא בטיפול גם בבתי החולים, הדסה, רמב"ם ושיבא. כמו כן, למכשיר אישור משרד הבריאות ואישור האיחוד האירופי למכשיר רפואי  0120 CE.
כעת תוכלו להשיגו במחיר מבצע של 2,250 ש"ח והוא זמין, בין היתר, ברשת סופר-פארם.

רק בריאות

שלכם
כרמל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה