12 בינו׳ 2013

מלון רות רימונים צפת – תיאור חווית סוף שבוע



(מומלץ לנמנעים  מגלוטן וסוכר)


מאוד קשה לנהל קשר זוגי כשיש ילד מתבגר בבית, לא בכדי כבר כמה שנים אני מפנה את כל משאבי יום ההולדת שלי ושל בן זוגי לסופי שבוע צנועים בצמרים.

מעט התנתקות מהשגרה יחד עם בילוי זמן איכות זוגי. החלטנו סוף סוף לעשות את הצעד ולאחר סקר צימרים מקיף, פנינו דווקא לסופשבוע במלון בוטיק קטן מרשת רימונים – מלון רימונים רות צפת. ההחלטה היא על המלון דווקא בגלל הרושם שקיבלנו מהפרסומים שמדובר באווירה של צימר רומנטי עם שירות של מלון.


מלון רות רימונים צפת - פינת חמד
טוב, מרגע ההחלטה על התאריך והזמנת המקומות, התחילה בביתנו פעילות לוגיסטית קטנה שמכינה את הבית ויושביו הנותרים (לרבות הולכי על 4). שריון סבא וסבתא, רכישת מלאי של מזון, הכנת מסמך עם סדר יום לילדים, תכנות הטיימר של הבוילר לפעול בשעות הרצויות, כיוון השעונים המעוררים לקום בזמן לבית הספר ובישול ל 4 איש ל 4 ימים כל תפנוקים ופרפראות והכל כדי שחסרוננו לא יורגש. בשבוע שלפני מכונת הכביסה פעלה שעות נוספות על מנת לא להשאיר אפילו זוג תחתונים אחד לא נקי והבית הוכן לסבא וסבתא ממש כמו צימר וזאת על מנת שיהנו וירצו לחזור שוב...

אני לא ממש חובבת חורף וקור, אבל עם תחילת הנסיעה לצפון קידם את פנינו החורף. מה שהבטיח סוף שבוע רווי אווירה חמימה ורומנטית.

התמונות של המלון הבטיחו גם אווירה דומה בהתאם (ועד שראינו במו עיינינו לא שיערנו עד כמה).
הג'י פי אס, (ע"ע waze
) הוביל אותנו נכונה עד למלון דרך שכונות, אלל יסטור. דרך הגישה למלון בהחלט גרמה לחוסר בטחון באשר לרומנטיות של הסביבה בה נמצא המלון (ולמרות הידיעה שהמלון שוכן באיזור העתיק, הרוחני והאומנותי של העיר צפת).

הגענו!
חלונות מקושתים בחדר דלקס
לא אכביר במילים על ההיסטוריה של המלון עצמו ועל המבנה עתיק היומין שלו ששוחזר לפני כמה שנים ע"י משפחת נמרודי, בעליה של רשת מלונות רימונים.
אין ספק יש כאן אווירה, יש כאן יופי המשלב ישן, חדש, מזרח ומערב והרבה הרבה שקט.
הגישה אל החדר שלנו, שדורג בדרגת דלקס רצופה בשבילי אבן עתיקים בתוך בוסתן צמחייה עשיר ופינות חמד. כאילו לשוטט ברחובות עיר עתיקה של פעם. כשנכנסנו אליו גילינו חדר מעוצב (לא מאוד גדול) מדהים עם קירות האבן האוטנטיים, וחלונות מוקשתים שנשמרו מאות בשנים בשילוב רצפת פרקט. החדר צוייד במסך פלזמה, מערכת סטראו, יין וסלסלת פירות עשירה, שוקולדים, מכונת אספרסו ואמבט ג'קוזי. מי צריך בכלל לצאת מהחדר?
חייכנו, ידענו שבחרנו את המקום הנכון.


המבנה העתיק של חדר האוכל
במלון רימונים צפת

מי צריך בילויים כשיש זמן איכות? גם לנמנעים מסוכר וגלוטן


צפת וסביבתה לא משופעים במקומות בילוי סטנדרטיים ומה שיש סובב סביב מסעדות שף וחוויות כפריות.
בערב הראשון ועקב העייפות מיום הבישולים בבית והנסיעה מהמרכז לצפון, ומזג האוויר הקר החלטנו לסעוד בחדר האוכל של המלון (140 ש"ח לראש למי שלא הזמין חצי פנסיון). החשש שעלה ועולה תמיד בקשר הזה הוא "האם אמצא משהו לאכול" (כמי שנמנעת לצרוך סוכר וגלוטן). אבל עם הכנסנו לחדר האוכל וציינו את העובדה שאני מוגבלת בתזונתי, נרתמה לטובתי מנהלת המשמרת ועברה איתי בהדרכת השף על כל המזנון העשיר והאיכותי וסרקה איתי את סוגי המזון המותרים לי. (למשל בנושא רטבים הכוללים רסק עגבניות לא לקחתי צ'אנס מאחר ויש סוגים שנמכרים עם סוכר). זה לא נגמר בזה. שף המלון קיבל הודעה שיש אורחת המוגבלת בתזונתה ודאג בארוחות הבאות לקחת זאת בחשבון.
אריחים בחדר האמבטיה

המגוון המותר לי היה עצום ואני לראשונה מזה הרבה זמן אכלתי סלטים מגוונים, פשטידות, דגים ובשרים מחוץ לבית ללא חשש. (לא לדאוג לא הכל באותה ארוחה).
הארוחה הזו היתה כל כך טעימה וכיפית עבורנו, עד שהחלטנו גם את הארוחה שביום שלמחרתה לאכול בחדר האוכל של המלון.
אבל בכל זאת, יש לכם צרכים מיוחדים במזון? מומלץ להודיע מראש למלון. המלון בשמחה יערך לכך ויהפוך את השהייה שלכם לעוד יותר מהנה.
מזמן לא נתקלתי בכזו היענות לצרכי התזונה המיוחדים שלי.


מיקום


תמונה של חדר דלקס באדיבות
מלון רימונים צפת
להגדלה לחצו על התמונה
כפי שסיפרתי, הגישה למלון עוברת בשכונות לא מאוד תיירותיות מה שיכול לעשות איזשהו רושם מוטעה על איכות החופשה. מצד שני מיקום המלון באיזור העתיק של צפת קרוב לרובע האומנים והגלריות עושה את הביקור במקום לחוויתי מבחינה רוחנית. למי שמגיע בשבת, מרבית הגלריות סגורות, אבל שיטוט ברחובות העתיקים שברובע מעבירים את המטיילים לזמן אחר. לצערי לא השכילו בצפת לשמר ו/או לדאוג לחזות של הרובע ובהמון מקרים נראית ההזנחה.
בערב שבת יוצא מהמלון סיור רגלי מודרך בין סמטאות הרובע עם מדריך מקסים בשם דוד שהידע שלו בהחלט הופך את חווית הסיור למרתקת. (לא מומלץ להחמיץ) להסתובב ברובע ולראות את נרות השבת דולקים בחלונות זו בהחלט חוויה שאני לא מכירה.
הסיור מתבטל רק במקרים של גשם שוטף. (במקרי גשם קל – כמו אצלנו) המדריך מקפיד לעבור במקומות מוסככים כדי לא להרטב.


פינות חמד
תמונה באדיבות מלון רימונים צפת
להגדלה לחצו על התמונה

אז מה יש לנו


זמן פנוי, בן זוג אוהב, מלון מדהים, חדר מקסים, אווירה מדהימה, שירות יוצא דופן ומיקום מיוחד.
מה לא מומלץ: למרות שראיתי במלון משפחות עם ילדים, לדעתי המקום היפייפה והאווירה מתאימים בעיקר לזוגות.
לא מדובר במלון זול בכלל. אבל מילוי המצברים האישי והזוגי היה שווה מאוד, שווה!


 

2 תגובות:

  1. פוסט מעניין נושא שראוי לתת עליו את הדעת ! אוהב את כתיבתך. את החיוך המסתתר ורוח האופטימיות . חבוק ענק ולהתראות !

    השבמחק