24 במרץ 2012

הגדה של פסח לילדים


ביאורים: הרב בני לאו , יצירה ועריכה: נילי אושורוב 

מדוע נפתחת ההגדה בארמית?
מה קרה להלל הזקן ביום שלג קר?
מה עושה בצל ירוק על שולחן הסדר אצל יוצאי פרס?
ומי יישאר בסוף לשיר את ה”חד גדיא”?
 

אחד הדברים החשובים ביותר בליל הסדר הוא שיתוף של כל בני המשפחה בסעודה ובסיפור. זה אתגר קשה. מה שמעניין את המבוגרים לא כל כך מעניין צעירים וילדים ולהפך. ה"הגדה" מחפשת דרך לשלב את כולם סביב השולחן. יש קטעים שמיוחדים לילדים הקטנים (לדוגמה "מה נשתנה"), יש קטעים שמיוחדים לבני נוער (לדוגמה "כנגד ארבעה בנים דברה התורה") יש קטעים שמיועדים למיטיבי לכת (כמו המדרש הארוך שבאמצע ההגדה שבו חכמים הרחיבו את פסוקי התורה של סיפור יציאת מצרים) אך בכל שלב יש הרבה קטעי שירה שבהם משתתפים כל בני המשפחה ביחד.
עושים סדר במשפחה היא הגדה של פסח לילדים, להורים ולכל המשפחה. עורך הסדר ימצא בה סיפורים היסטוריים, ביאורים מאירי עיניים ותשובות לשאלות שעשויות להגיע מכל קצות השולחן. הילדים ימצאו בה סיטואציות משפחתיות מוכרות ומעלות חיוך.
עושים סדר במשפחה היא הגדה המאפשרת לחגוג את ליל הסדר כפי שהוא באמת: מסיבת יום ההולדת של העם היהודי כולו.

להגדה הוסיף פירושים הרב בני לאו, רב קהילה בירושלים, מלמד ומרצה בתחומי יהדות בכל שדרות החברה הישראלית, מגיש תכנית טלוויזיה אישית בנושאי פרשת השבוע ומחבר ספרי עיון על חכמים ונביאים; וערכה נילי אושרוב – כותבת ועורכת, משתתפת קבועה בסדרים משפחתיים, ועדיין עומדת על זכותה לשאול בכל שנה מחדש את ה”מה נשתנה”.

79 עמ', 88 ₪, ספר מהודר בכריכה קשה

3 תגובות:

  1. איך משיגים אחד כזה? :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי דקלה מדובר בהגדה מבית ידיעות אחרונות מוציאים לאור וניתן להשיגה במרבית רשתות וחנויות הספרים.

      מחק
    2. בכל חנויות הספרים. אני מקווה שלא מאוחר מדי

      מחק