30 במרץ 2012

סרט אנימציה לילדים "הלורקס"


מזמן לא נהניתי כך מסרט אנימציה. הסרט הפנטסטי הזה "הלורקס" מבוסס על הסיפור מאת ד"ר סוס האגדי. לצערי נכחתי בהקרנה של הגרסא המדובבת לעברית, ולשמחתי גיליתי לראות (לשמוע) שהיא בהחלט הייתה משביעת רצון.

"הלורקס" מספר את סיפורו של דמותו האגדית של שומר היער ומביא אל המסך הגדול את הקלאסיקה עתירת המסרים האקולוגיים של ד"ר סוס, הפעם בהפקת אנימציה בתלת ממד. ההרפתקה עוקבת אחר ילד בן 12 בחיפושו אחר עץ צופולה אמיתי באמצעותו הוא מתכוון לכבוש את לבה של נערת חלומותיו. כדי למצוא אותו הוא צריך למצוא את הלורקס שמלמד אותו לא רק על אהבה לבני אדם, אלא גם על אהבה לסביבה שמקיפה אותנו
.
"הלורקס" הוא סיפור מצחיק ומרגש השם דגש אל חשיבות האיזון בין הטבע והקדמה. הסרט סובב סביב דמותו של הלורקס, הדמות המצחיקה והאהובה שמגנה על העצים ובעלי החיים.

הכל התחיל כשאז ((once-ler כרת עץ והלורקס קפץ מתוך הגזע והזהיר את הבחור הצעיר שיחדל ממעשיו. הלורקס עומד למבחן כשהיזם הצעיר לא חדל מכריתת העצים ומאיים לכרות נוספים ולהמשיך עם התכניות העסקיות שלו.

שנים אחר כך בעולם נטול עצים, יוצא טד אל מחוץ לעיירת מגוריו כדי לאתר את כורת העצים וללמוד איך יוכל להביא הביתה עץ לאהובתו, אודרי.
אז הזקן, אמנם מהסס, אבל משהו בטד גורם לו לשתף אותו בסיפור המפגש שלו עם הלורקס.

מעבר לעלילה הסרט הזה מתאפיין בחוויה ויזואלית מדהימה ומרגשת של צבעוניות ורוך, יחד עם מתיקות ותמימות. עולם דמיוני לא חלומי מדי ולא אפל. צבעים חזקים שמכניסים את הצופה לחוויה.

הספר הלורקס בהוצאת כתר עכשיו בחנויות

תגובה 1: